Diagnostika specifických poruch učení (nejen) v období koronavirové pandemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448050" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448050 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rCo~bCZV27" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rCo~bCZV27</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diagnostika specifických poruch učení (nejen) v období koronavirové pandemie
Popis výsledku v původním jazyce
Článek v recenzovaném časopisu se zabývá diagnostickými postupy specifických poruch učení, a to jak ve vztahu ke školním poradenským pracovištím, tak k pedagogicko-psychologických poradnám. Formou online dotazníkového šetření (N=78) jsme mapovali zapojení poradenských pracovníků do diagnostiky, užívané diagnostické nástroje i sledované parametry ve čtení, psaní a matematice. Zajímalo nás také vnímání pozitivních a negativních aspektů diagnostiky. Druhá část šetření zjišťovala dopady distanční výuky na rozvoj gramotnostních dovedností i průběh diagnostiky specifických poruch učení z pohledu poradenských pracovníků v období epidemiologických opatření v důsledku šíření onemocnění COVID-19.
Název v anglickém jazyce
Diagnostic assessment of specific learning difficulties during the coronavirus pandemic
Popis výsledku anglicky
The article in the peer-reviewed journal deals with diagnostic procedures for specific learning disorders, both in relation to school counseling centers and pedagogical-psychological counseling centers. In the form of an online questionnaire survey (N=78), we mapped the involvement of counseling workers in diagnostics, the diagnostic tools used and the monitored parameters in reading, writing and mathematics. We were also interested in the perception of positive and negative aspects of the diagnosis. The second part of the investigation investigated the impact of distance learning on the development of literacy skills as well as the course of diagnosis of specific learning disorders from the point of view of counseling workers during the period of epidemiological measures due to the spread of the disease COVID-19.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
39
Strana od-do
23-61
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—