Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-Praise in Czech Television Talk Shows

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448395" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99217-0_13" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99217-0_13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-Praise in Czech Television Talk Shows

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter presents an analysis of self-praise and reactions to self-praise occurring in Czech television talk shows transcribed with DIALOG, a special multimedia corpus of spoken Czech. Although talk shows serve as an example of spontaneous oral production, multiple addressees are involved, not only communicative partners but also the TV audience. The speaker is thus more careful in choosing a strategy to make a positive impression. The chapter takes into consideration the linguistic structures employed in self-praise speech acts.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-Praise in Czech Television Talk Shows

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents an analysis of self-praise and reactions to self-praise occurring in Czech television talk shows transcribed with DIALOG, a special multimedia corpus of spoken Czech. Although talk shows serve as an example of spontaneous oral production, multiple addressees are involved, not only communicative partners but also the TV audience. The speaker is thus more careful in choosing a strategy to make a positive impression. The chapter takes into consideration the linguistic structures employed in self-praise speech acts.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Self-Praise Across Cultures and Contexts. Advances in (Im)politeness Studies.

  • ISBN

    978-3-030-99216-3

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    293-314

  • Počet stran knihy

    384

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly