Self-Praise in Czech Television Talk Shows
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448395" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99217-0_13" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99217-0_13</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-Praise in Czech Television Talk Shows
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter presents an analysis of self-praise and reactions to self-praise occurring in Czech television talk shows transcribed with DIALOG, a special multimedia corpus of spoken Czech. Although talk shows serve as an example of spontaneous oral production, multiple addressees are involved, not only communicative partners but also the TV audience. The speaker is thus more careful in choosing a strategy to make a positive impression. The chapter takes into consideration the linguistic structures employed in self-praise speech acts.
Název v anglickém jazyce
Self-Praise in Czech Television Talk Shows
Popis výsledku anglicky
This chapter presents an analysis of self-praise and reactions to self-praise occurring in Czech television talk shows transcribed with DIALOG, a special multimedia corpus of spoken Czech. Although talk shows serve as an example of spontaneous oral production, multiple addressees are involved, not only communicative partners but also the TV audience. The speaker is thus more careful in choosing a strategy to make a positive impression. The chapter takes into consideration the linguistic structures employed in self-praise speech acts.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Self-Praise Across Cultures and Contexts. Advances in (Im)politeness Studies.
ISBN
978-3-030-99216-3
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
293-314
Počet stran knihy
384
Název nakladatele
Springer Nature Switzerland AG
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—