Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Processes Leading to Quality Inclusive Education as Seen by Finnish Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450457" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450457 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=qn24beSpI0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=qn24beSpI0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2022.3.6.467" target="_blank" >10.24018/ejedu.2022.3.6.467</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Processes Leading to Quality Inclusive Education as Seen by Finnish Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents part of the initial results of dissertation research on the nature of the primary school teacher in inclusive education. The presented part presents results focusing on teaching processes in Finnish schools, i.e., the notion of teaching/learning activities chosen by the teacher to ensure quality inclusive education. A case study design with observation and interview methods with 10 Finnish basic schoolteachers was chosen for data collection. The results show the modesty of the Finnish teachers in their choice of teaching strategies, with independent work or group work with peer learning predominating, but with the help and cooperation of a number of teaching staff working in the classroom at the same time. Thus, the simplicity of the chosen forms and methods, with a high degree of differentiation and the involvement of a number of other teaching staff, appears to be essential to ensure quality inclusive education.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Processes Leading to Quality Inclusive Education as Seen by Finnish Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents part of the initial results of dissertation research on the nature of the primary school teacher in inclusive education. The presented part presents results focusing on teaching processes in Finnish schools, i.e., the notion of teaching/learning activities chosen by the teacher to ensure quality inclusive education. A case study design with observation and interview methods with 10 Finnish basic schoolteachers was chosen for data collection. The results show the modesty of the Finnish teachers in their choice of teaching strategies, with independent work or group work with peer learning predominating, but with the help and cooperation of a number of teaching staff working in the classroom at the same time. Thus, the simplicity of the chosen forms and methods, with a high degree of differentiation and the involvement of a number of other teaching staff, appears to be essential to ensure quality inclusive education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Education and Pedagogy [online]

  • ISSN

    2736-4534

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    24-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus