Platonic Curriculum and the Allegory of the Cave
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450808" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450808 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RgEr_1Nk0p" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RgEr_1Nk0p</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Platonic Curriculum and the Allegory of the Cave
Popis výsledku v původním jazyce
The following paper attempts to show and take into account in basic terms the unity and direction of the movement of education as presented in Plato's Republic. We show that education, according to Plato, essentially involves a claim to knowledge in the sense of understanding what is valid regardless of space and time and acting on the basis of norming oneself by this understanding. Then, namely, in the sense of this distinction, an educated person is one who is able to distinguish the important and the unimportant in his knowledge and in his life.
Název v anglickém jazyce
Platonic Curriculum and the Allegory of the Cave
Popis výsledku anglicky
The following paper attempts to show and take into account in basic terms the unity and direction of the movement of education as presented in Plato's Republic. We show that education, according to Plato, essentially involves a claim to knowledge in the sense of understanding what is valid regardless of space and time and acting on the basis of norming oneself by this understanding. Then, namely, in the sense of this distinction, an educated person is one who is able to distinguish the important and the unimportant in his knowledge and in his life.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Theology and Philosophy of Education [online]
ISSN
2788-1180
e-ISSN
2788-1180
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
3-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—