Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Platonic Curriculum and the Allegory of the Cave

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450808" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RgEr_1Nk0p" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RgEr_1Nk0p</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Platonic Curriculum and the Allegory of the Cave

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The following paper attempts to show and take into account in basic terms the unity and direction of the movement of education as presented in Plato&apos;s Republic. We show that education, according to Plato, essentially involves a claim to knowledge in the sense of understanding what is valid regardless of space and time and acting on the basis of norming oneself by this understanding. Then, namely, in the sense of this distinction, an educated person is one who is able to distinguish the important and the unimportant in his knowledge and in his life.

  • Název v anglickém jazyce

    Platonic Curriculum and the Allegory of the Cave

  • Popis výsledku anglicky

    The following paper attempts to show and take into account in basic terms the unity and direction of the movement of education as presented in Plato&apos;s Republic. We show that education, according to Plato, essentially involves a claim to knowledge in the sense of understanding what is valid regardless of space and time and acting on the basis of norming oneself by this understanding. Then, namely, in the sense of this distinction, an educated person is one who is able to distinguish the important and the unimportant in his knowledge and in his life.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theology and Philosophy of Education [online]

  • ISSN

    2788-1180

  • e-ISSN

    2788-1180

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus