Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komparace možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10452127" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10452127 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=oR.SVDI9Hl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=oR.SVDI9Hl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komparace možností vysokoškolského studia znakového jazyka v České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním tématem příspěvku jsou možnosti vysokoškolského studia znakového jazykav České republice, v Austrálii a na Novém Zélandu. V textu jsou představeny všechny univerzitya nabízené obory, přičemž důraz je kladen také na uvedení nejvýznamnějších rozdílů v organizacivýuky. V úvodu jsou zmíněny důležité aspekty ovlivňující podobu terciárního vzdělávání v da-ných státech, mezi něž můžeme zařadit např. historický vývoj edukace neslyšících, vznik a vývojznakových jazyků a národní legislativu, vzdělávání neslyšících v současnosti a vzdělávací systémyČeské republiky, Austrálie a Nového Zélandu. Text je zaměřen především na rozdíly v národníchkvalifi kačních rámcích, kreditním systému, univerzitní nabídce a organizaci výuky u jednotlivýchoborů. Žádný z analyzovaných oborů neopomíná výklad jazykových, kulturních ani historickýchcharakteristik znakových jazyků a teoretická výuka je doplněna praxemi v různých institucícha vzdělávacích zařízeních. Na základě těchto skutečností je možné konstatovat, že i přes rozdílnouorganizaci studia jsou porovnávané obory obsahově a rozsahově srovnatelné. Závěrem je před-staven koncept studijní podpory peer learning, který není na českých univerzitách zatím zaveden.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of university Sign language study options in the Czech Republic, Australia and New Zealand

  • Popis výsledku anglicky

    The main topic of the paper is the possibilities of higher education in sign language in theCzech Republic, Australia, and New Zealand. Th e primary focus is on introducing all the universitiesand the courses off ered, with an emphasis also on presenting the most signifi cant diff erences in theorganisation of teaching. In the introduction, important aspects infl uencing the shape of tertiaryeducation in the respective countries are mentioned, including the historical development of deafeducation, the emergence and development of sign languages and national legislation, deaf educationtoday, and the education systems of the Czech Republic, Australia, and New Zealand. Th e textfocuses mainly on the diff erences in the national qualifi cation frameworks, credit systems, universityoff erings, and the organisation of teaching in diff erent disciplines. None of the fi elds of study that areanalysed omits the interpretation of linguistic, cultural, or historical characteristics of sign languages,and theoretical teaching is complemented by work experience in various institutions and educationalestablishments. On the basis of these facts, it can be concluded that, despite the diff erences in theorganisation of the studies, the disciplines in focus are comparable in content and scope. Finally, theconcept of peer learning support, which is not yet implemented at Czech universities, is presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    117-121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus