Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využívání médií při autonomním učení se češtiny jako cizího jazyka u osob s mezinárodní ochranou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00133485" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00133485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/2303" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/2303</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2022.2303" target="_blank" >10.14712/23362189.2022.2303</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využívání médií při autonomním učení se češtiny jako cizího jazyka u osob s mezinárodní ochranou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje výsledky šetření, které proběhlo mezi osobami s mezinárodní ochranou v České republice v letech 2020–2022 a bylo zaměřeno na otázku využívání médií při autonomním učení se češtiny jako cizího jazyka. Hlavním cílem bylo zjistit, nakolik se z pohledu osob s mezinárodní ochranou projevil nástup nových médií v autonomním, ale i řízeném rozvoji řečových dovedností v češtině jako druhém jazyku, a – pokud došlo k zásadním změnám – na které dovednosti je nutno se v integračních jazykových kurzech češtiny nově zaměřit. Metody – V rámci šetření proběhlo celkem 27 strukturovaných rozhovorů s kvalifikováním odpovědí v dotazníku, které byly posléze interpretovány na základě fenomenologické analýzy. Výsledky a závěry – Z šetření vyplynulo, že osoby s mezinárodní ochranou jsou dobře obeznámeny s možnostmi využití médií při autonomním učení se češtiny a že za tímto účelem cíleně využívají jak tradiční, tak nová média. Současně bylo možno vysledovat, že jsou si vědomy rozdílů v rozvoji jednotlivých řečových dovedností. Zejména rozvoj produktivních dovedností, tedy mluvení a psaní, očekávají od jazykových integračních kurzů nabízených státem.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of media in the autonomous learning of Czech as a foreign language by persons with international protection

  • Popis výsledku anglicky

    Objectives – Th e article presents the results of a survey that took place among persons with international protection in the Czech Republic in the years 2020–2022 and focused on the use of media in the autonomous learning of Czech as a foreign language. Th e primary objective was to find out how the evolution of new media impacts the independent and regulated development of language competences in the Czech language, as perceived by individuals with international protection. Additionally, in the event of significant changes, the study aimed to identify the specific skills that should be emphasized in integration language courses of Czech as a second language. Methods – As part of the investigation, a total of 27 structured interviews and corresponding number of survey entries were interpreted on the basis of phenomenological analysis. Results and conclusions – Th e investigation showed that persons with international protection are well aware of the possibilities of using media in autonomous learning of Czech as their second language and that they use both traditional and new media for this purpose. At the same time, it was possible to trace that they are aware of the diff erences in the development of individual language competences. In particular, they expect the development of output competences, i.e. speaking and writing, from language integration courses off ered by the state.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    345-356

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus