Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language teaching/learning with Moodle in higher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006259" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language teaching/learning with Moodle in higher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning with the Learning Management System Moodle is nowadays expanding into all levels of education. It is used at colleges and universities to help students learn and study different materials at their own pace, anytime and anywhere. It has a greatadvantage especially for language learning thanks to its possibilities of using various media elements. At the College of Polytechnics Jihlava all language courses have their own e-learning support with the same structure. The e-courses were prepared during the period of 2009-2011. The main aim of this paper is to compare the study results of language courses of the full time and part-time forms of study in three years: 2008 (before e-learning was implemented), 2010 (the first stage of implementation)and 2012 (e-learning used in all courses). The results are tested via Chi-square test of independence. The paper should answer the question if e-learning has had an impact on the study results and if it is possible to find dependence betw

  • Název v anglickém jazyce

    Language teaching/learning with Moodle in higher education

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning with the Learning Management System Moodle is nowadays expanding into all levels of education. It is used at colleges and universities to help students learn and study different materials at their own pace, anytime and anywhere. It has a greatadvantage especially for language learning thanks to its possibilities of using various media elements. At the College of Polytechnics Jihlava all language courses have their own e-learning support with the same structure. The e-courses were prepared during the period of 2009-2011. The main aim of this paper is to compare the study results of language courses of the full time and part-time forms of study in three years: 2008 (before e-learning was implemented), 2010 (the first stage of implementation)and 2012 (e-learning used in all courses). The results are tested via Chi-square test of independence. The paper should answer the question if e-learning has had an impact on the study results and if it is possible to find dependence betw

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    507-515

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku