Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postupme si dále 2. Mnoho podob interpretace. Metodika inovativních přístupů k prezentaci a interpretaci historických interiérů a exteriérů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10455942" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10455942 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postupme si dále 2. Mnoho podob interpretace. Metodika inovativních přístupů k prezentaci a interpretaci historických interiérů a exteriérů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika je snahou o revitalizaci a inovaci průvodcovské služby v prostředí historických památek ve správě NPÚ. Tato publikace navazuje na I. díl metodiky Rozvíjíme tradici aneb Od výkladu k interpretaci a jejím účelem je poskytnout nápady, inspirace a metodické postupy, jak doplňovat a proměňovat zaběhnuté způsoby prezentace a interpretace památek a to včetně forem, které vytvářejí paralelu či alternativu prohlídkám s průvodcem. Zohledňuje zahraniční zkušenosti a mezioborové vhledy.Metodika je určena zejména pracovníkům kulturních institucí zabývajících se prezentací kulturního dědictví: předně zaměstnancům Národního památkového ústavu, kteří působí v oblasti návštěvnického provozu - kasteláni, vedoucí návštěvnického provozu, stálí a sezónní průvodci, edukátoři v kultuře aj. Právě tak ale může být zdrojem inspirace pro personál zajišťující zpřístupnění památek v obecním či soukromém vlastnictví, případně ve správě jiné státní nebo nestátní organizace. Pojem kulturního dědictví totiž není determinován vlastnickými vztahy. Rozhodující je zde spíše to, jakým způsobem je přistoupeno k jeho zpřístupňování veřejnosti. V neposlední řadě lze mezi budoucí čtenáře uvést pracovníky v oblasti turistického ruchu, akademickou obec, nebo studenty relevantních studijních oborů. Škála uživatelů je dána tím, že interpretace kulturního dědictví je kolektivním úsilím.Metodika je (v souladu s usnesením vlády ze dne 29. 11. 2017) souhrnem doporučených praktik a postupů, při jejichž dodržení má uživatel jistotu, že dosáhne průkazných výsledků. Současně ponechává čtenáři dostatečný prostor pro jeho vlastní intelektuální, prezentační a tvůrčí práci, protože interpretace kulturního dědictví je bytostně tvůrčím oborem.Schválená metodika &quot;Mnoho podob interpetace&quot; vznikla v rámci výzkumného projektu &quot;Prezentace a interpretace historického prostředí jako nedílná součást kulturní výchovy a vzdělávání v čase nových médií a tzv. tekuté modernity&quot; (DG18P02OVV049), financovaného MK ČR z Programu na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje národní a kulturní identity na léta 2018 až 2022 (NAKI II).

  • Název v anglickém jazyce

    Many Forms of Interpretation

  • Popis výsledku anglicky

    This methodology called &quot;Many Forms of Interpretation&quot;, focuses on alternative ways of presenting and interpreting historical monuments. The methodology is a second part of three methodologies , which are the result of a NAKI project, solved in the years 2018-2022 by the staff of the Czech National Heritage Institute and the Faculty of Education of Charles University.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV049" target="_blank" >DG18P02OVV049: Prezentace a interpretace historického prostředí jako nedílná součást kulturní výchovy a vzdělávání v čase nových médií a tzv. tekuté modernity</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Postupme si dále 2

  • Číslo předpisu

    Osvědčení o uznání uplatněné metodiky č. 264, č.j. MK 63702/2022 OVV, Sp. Zn. MK-S 13188/2017 OVV

  • Technické parametry

    Metodika vznikla v rámci výzkumného projektu „Prezentace a interpretace historického prostředí jako nedílná součást kulturní výchovy a vzdělávání v čase nových médií a tzv. tekuté modernity“ (DG18P02OVV049), financovaného MK ČR z Programu na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje národní a kulturní identity na léta 2018 až 2022 (NAKI II).ISBN 978-80-7580-163-1 ISBN 978-80-7480-170-9 (elektronická verze). Nositelé projektu: Národní památková ústav, (Martina Indrová), a Pedagogická fakulta UK (Kateřina Sládková: katerina.sladkova@pedf.cuni.cz)

  • Ekonomické parametry

    Metodika je distribuována bezplatně mezi kulturní a památkové instituce ČR, je využívána rovněž v oblasti vzdělávání a edukace.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo kultury ČR

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů