Classroom Climate in Schools with Hearing Impaired Pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10465630" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10465630 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=d-PT3ZUn1G" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=d-PT3ZUn1G</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.20533/licej.2040.2589.2022.0483" target="_blank" >10.20533/licej.2040.2589.2022.0483</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Classroom Climate in Schools with Hearing Impaired Pupils
Popis výsledku v původním jazyce
Inclusive education is one of the two options available to pupils with special educational needs. Education in mainstream schools is provided with the use of support measures. However, inclusion also has its pitfalls - in terms of communication and social interaction. The position of the pupil with a hearing impairment and other possible difficulties are addressed in the author's research.
Název v anglickém jazyce
Classroom Climate in Schools with Hearing Impaired Pupils
Popis výsledku anglicky
Inclusive education is one of the two options available to pupils with special educational needs. Education in mainstream schools is provided with the use of support measures. However, inclusion also has its pitfalls - in terms of communication and social interaction. The position of the pupil with a hearing impairment and other possible difficulties are addressed in the author's research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Literacy Information and Computer Education Journal [online]
ISSN
2040-2589
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
3667-3670
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—