Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspects of inclusive education within the Czech educational system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092699" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092699 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1179/2047387715Y.0000000001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1179/2047387715Y.0000000001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1179/2047387715Y.0000000001" target="_blank" >10.1179/2047387715Y.0000000001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aspects of inclusive education within the Czech educational system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of special education in the Czech Republic is positive inclusion of pupils with disabilities into the society of educational system. Crucial trends in special education are mainly concerning elimination of segregation in education for pupils with special educational needs and their integration in elementary schools with the pursuit of ensuring equal approach in education for all pupils. This article presents some of the inclusive education aspects in the Czech Republic. It is aiming at brief characteristic of inclusion by interpretation on two finished research studies

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of inclusive education within the Czech educational system

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of special education in the Czech Republic is positive inclusion of pupils with disabilities into the society of educational system. Crucial trends in special education are mainly concerning elimination of segregation in education for pupils with special educational needs and their integration in elementary schools with the pursuit of ensuring equal approach in education for all pupils. This article presents some of the inclusive education aspects in the Czech Republic. It is aiming at brief characteristic of inclusion by interpretation on two finished research studies

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Developmental Disabilities

  • ISSN

    2047-3869

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. 62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    51-62

  • Kód UT WoS článku

    000370317300006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84961574382