Aspects of inclusive education within the Czech educational system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092699" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092699 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1179/2047387715Y.0000000001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1179/2047387715Y.0000000001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1179/2047387715Y.0000000001" target="_blank" >10.1179/2047387715Y.0000000001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aspects of inclusive education within the Czech educational system
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of special education in the Czech Republic is positive inclusion of pupils with disabilities into the society of educational system. Crucial trends in special education are mainly concerning elimination of segregation in education for pupils with special educational needs and their integration in elementary schools with the pursuit of ensuring equal approach in education for all pupils. This article presents some of the inclusive education aspects in the Czech Republic. It is aiming at brief characteristic of inclusion by interpretation on two finished research studies
Název v anglickém jazyce
Aspects of inclusive education within the Czech educational system
Popis výsledku anglicky
The aim of special education in the Czech Republic is positive inclusion of pupils with disabilities into the society of educational system. Crucial trends in special education are mainly concerning elimination of segregation in education for pupils with special educational needs and their integration in elementary schools with the pursuit of ensuring equal approach in education for all pupils. This article presents some of the inclusive education aspects in the Czech Republic. It is aiming at brief characteristic of inclusion by interpretation on two finished research studies
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Developmental Disabilities
ISSN
2047-3869
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol. 62
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
51-62
Kód UT WoS článku
000370317300006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84961574382