Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00044014" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00044014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o specifikách inkluzivní edukace v České republice. Představuje pedagogicko-psychologické poradenské služby,které poskytují podporu a odbornou pomoc při řešení osobních problémů dětí a žáků. Dále zde autorka uvádí vzdělávací programy vČeské republice - rámcové vzdělávací programy a individuální vzdělávací plán. Uplatňování těchto vzdělávacích programů je ověřováno v rámci výzkumných šetření prováděných na pedagogických fakultách. Nedílnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu jsou činnosti spojené s hodnocením žáků. Závěr článku autorka věnovala speciálním školám v České republice a přípravě učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu.
Název v anglickém jazyce
Specifics of the Implementation of Inclusive Education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The chapter discusses the specifics of inclusive education in the Czech Republic. Represents a pedagogical and psychological counseling services that provide support and assistance in solving personal problems of children and pupils. Next, the author provides educational programs in the Czech Republic - the framework education programs and individual education plan. Integral part of education-learning process are the activities associated with the assessment of pupils. Implementation of education programs is examined in the surveys conducted for educators. Conclusion of the article the author gave special schools in the Czech Republic and the preparation of teachers and special educators for inclusive schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky
ISBN
978-80-7367-679-7
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
440
Název nakladatele
Portál, s.r.o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—