Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ČESKÝ JAZYK A LITERATURA V SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10212252" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10212252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ČESKÝ JAZYK A LITERATURA V SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje jednomu z aktuálních trendů základního vzdělávání v České republice ? integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol ? a všímá si možností a předpokladů žáků se zdravotním postižením zařazených do školhlavního vzdělávacího proudu z hlediska cílů vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Informuje také o dílčím výzkumném šetření, jehož záměrem bylo zjistit postoje budoucích učitelů českého jazyka k inkluzivnímu vzdělávání a jejich připravenost na výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pilotní šetření představuje první fázi dlouhodobého výzkumu, jehož základním cílem je poskytnutí relevantních dat a podnětů pro zkvalitnění profesní přípravy učitelů českého jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    THE CZECH LANGUAGE AND LITERATURE IN THE EDUCATION OF THE PUPILS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses one of the recent trends in primary education in the Czech Republic ? the integration of the pupils with special educational needs into mainstream primary schools ? it considers the opportunities and abilities of the pupils with special needs enrolled in the mainstream schools from the point of view of the educational programme The Czech Language and Literature. It also discusses a research study the aim of which was to determine the attitudes of the future teachers of the Czech language and literature concerning inclusive education and their readiness to teach the pupils with special educational needs. The pilot research has been the first phase of a longer-term project focusing on this topical issue investigating the motivation and the professional qualifications of the future teachers. The aim of the research is to contribute to the effectiveness of their professional training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0386" target="_blank" >GA406/08/0386: Vzdělávací podmínky dětí, žáků a studnetů se speciálními vzdělávacími potřebami.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Čeština - jazyk slovanský 4

  • ISBN

    978-80-7368-922-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    20. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku