ČESKÝ JAZYK A LITERATURA V SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10212252" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10212252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA V SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje jednomu z aktuálních trendů základního vzdělávání v České republice ? integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol ? a všímá si možností a předpokladů žáků se zdravotním postižením zařazených do školhlavního vzdělávacího proudu z hlediska cílů vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Informuje také o dílčím výzkumném šetření, jehož záměrem bylo zjistit postoje budoucích učitelů českého jazyka k inkluzivnímu vzdělávání a jejich připravenost na výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pilotní šetření představuje první fázi dlouhodobého výzkumu, jehož základním cílem je poskytnutí relevantních dat a podnětů pro zkvalitnění profesní přípravy učitelů českého jazyka.
Název v anglickém jazyce
THE CZECH LANGUAGE AND LITERATURE IN THE EDUCATION OF THE PUPILS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
Popis výsledku anglicky
The paper addresses one of the recent trends in primary education in the Czech Republic ? the integration of the pupils with special educational needs into mainstream primary schools ? it considers the opportunities and abilities of the pupils with special needs enrolled in the mainstream schools from the point of view of the educational programme The Czech Language and Literature. It also discusses a research study the aim of which was to determine the attitudes of the future teachers of the Czech language and literature concerning inclusive education and their readiness to teach the pupils with special educational needs. The pilot research has been the first phase of a longer-term project focusing on this topical issue investigating the motivation and the professional qualifications of the future teachers. The aim of the research is to contribute to the effectiveness of their professional training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0386" target="_blank" >GA406/08/0386: Vzdělávací podmínky dětí, žáků a studnetů se speciálními vzdělávacími potřebami.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Čeština - jazyk slovanský 4
ISBN
978-80-7368-922-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
20. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—