Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High school students' perception of selected activating teaching methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10470372" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10470372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High school students' perception of selected activating teaching methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Activating teaching methods are effective strategies for improving the education processes in natural sciences. Their popularity was reported to significantly differ between teachers and students. This contribution presents the results of students&apos; subjective perception of eleven selected activating teaching methods which were evaluated by the students themselves using an attitude questionnaire created from the IMI tool. An Index of Subjective Evaluation of Teaching Methods was introduced for the complex evaluation and comparison. According to the index, inquiry-based education received the highest score of all methods mentioned while the critical thinking method obtained the lowest score.

  • Název v anglickém jazyce

    High school students' perception of selected activating teaching methods

  • Popis výsledku anglicky

    Activating teaching methods are effective strategies for improving the education processes in natural sciences. Their popularity was reported to significantly differ between teachers and students. This contribution presents the results of students&apos; subjective perception of eleven selected activating teaching methods which were evaluated by the students themselves using an attitude questionnaire created from the IMI tool. An Index of Subjective Evaluation of Teaching Methods was introduced for the complex evaluation and comparison. According to the index, inquiry-based education received the highest score of all methods mentioned while the critical thinking method obtained the lowest score.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED AND OTHER STUDENT-ACTIVATION STRATEGIES AND ISSUES IN SCIENCE EDUCATION XX.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    45-54

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    PedF UK, Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097000006