High school students' perception of selected activating teaching methods
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10470372" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10470372 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High school students' perception of selected activating teaching methods
Popis výsledku v původním jazyce
Activating teaching methods are effective strategies for improving the education processes in natural sciences. Their popularity was reported to significantly differ between teachers and students. This contribution presents the results of students' subjective perception of eleven selected activating teaching methods which were evaluated by the students themselves using an attitude questionnaire created from the IMI tool. An Index of Subjective Evaluation of Teaching Methods was introduced for the complex evaluation and comparison. According to the index, inquiry-based education received the highest score of all methods mentioned while the critical thinking method obtained the lowest score.
Název v anglickém jazyce
High school students' perception of selected activating teaching methods
Popis výsledku anglicky
Activating teaching methods are effective strategies for improving the education processes in natural sciences. Their popularity was reported to significantly differ between teachers and students. This contribution presents the results of students' subjective perception of eleven selected activating teaching methods which were evaluated by the students themselves using an attitude questionnaire created from the IMI tool. An Index of Subjective Evaluation of Teaching Methods was introduced for the complex evaluation and comparison. According to the index, inquiry-based education received the highest score of all methods mentioned while the critical thinking method obtained the lowest score.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED AND OTHER STUDENT-ACTIVATION STRATEGIES AND ISSUES IN SCIENCE EDUCATION XX.
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
45-54
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
PedF UK, Praha
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
001328097000006