Výukové metody užité ve výuce odborných předmětů elektrotechnického zaměření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577558" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577558 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0031.php" target="_blank" >http://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0031.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2016.031" target="_blank" >10.5507/tvv.2016.031</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výukové metody užité ve výuce odborných předmětů elektrotechnického zaměření
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se snaží postihnout moderní trendy ve výuce elektrotechnických předmětů, zejména pak pojímá výukové metody (metoda výuky) jako systém vyučovacích činností učitele odborných předmětů elektrotechnického zaměření směrem k učebním aktivitám žáků pro dosažení vytčených edukačních cílů v elektrotechnické přípravě. Různé výukové metody kladou pochopitelně různé nároky na učitele a na aktivitu žáků - na jejich samostatnost a tvořivost, přičemž elektrotechnika díky své místy nutné abstrakci je natolik specifickým oborem, že na učitele klade v tomto směru zvýšené nároky oproti jiným oborům. A to přesto, že učitel vždy musí konkretizovat edukační cíle, rozpracovávat učivo, plánovat navozování učebních aktivit žáků, zprostředkovávat žákům učební informace a úlohy, kontrolovat průběžné výsledky jejich učení a plánovat další průběh výuky, tak jako v ostatních předmětech.
Název v anglickém jazyce
Teaching methods used in teaching vocational courses focused on electrical engineering
Popis výsledku anglicky
The paper tries to describe the modern trends in teaching electrical engineering subjects, especially conceived teaching methods (teaching method) as a system of teaching activities, teachers of vocational subjects electrical orientation toward learning activities of students to achieve educational goals outlined in electrical training. Different teaching methods obviously put different demands on teachers and pupil activity - their independence and creativity, while electrical engineering because of its location requires abstraction is so specific area that the teacher puts in the direction of increased demand compared to other disciplines. And despite the fact that the teacher must always specify educational goals, develop the curriculum, schedule inducing the learning activities of students, teaching pupils convey information and tasks, to check the results of their ongoing learning and plan the next course of instruction, as well as in other subjects.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
221-224
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—