Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výukové metody užité ve výuce odborných předmětů elektrotechnického zaměření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577558" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0031.php" target="_blank" >http://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0031.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2016.031" target="_blank" >10.5507/tvv.2016.031</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výukové metody užité ve výuce odborných předmětů elektrotechnického zaměření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se snaží postihnout moderní trendy ve výuce elektrotechnických předmětů, zejména pak pojímá výukové metody (metoda výuky) jako systém vyučovacích činností učitele odborných předmětů elektrotechnického zaměření směrem k učebním aktivitám žáků pro dosažení vytčených edukačních cílů v elektrotechnické přípravě. Různé výukové metody kladou pochopitelně různé nároky na učitele a na aktivitu žáků - na jejich samostatnost a tvořivost, přičemž elektrotechnika díky své místy nutné abstrakci je natolik specifickým oborem, že na učitele klade v tomto směru zvýšené nároky oproti jiným oborům. A to přesto, že učitel vždy musí konkretizovat edukační cíle, rozpracovávat učivo, plánovat navozování učebních aktivit žáků, zprostředkovávat žákům učební informace a úlohy, kontrolovat průběžné výsledky jejich učení a plánovat další průběh výuky, tak jako v ostatních předmětech.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching methods used in teaching vocational courses focused on electrical engineering

  • Popis výsledku anglicky

    The paper tries to describe the modern trends in teaching electrical engineering subjects, especially conceived teaching methods (teaching method) as a system of teaching activities, teachers of vocational subjects electrical orientation toward learning activities of students to achieve educational goals outlined in electrical training. Different teaching methods obviously put different demands on teachers and pupil activity - their independence and creativity, while electrical engineering because of its location requires abstraction is so specific area that the teacher puts in the direction of increased demand compared to other disciplines. And despite the fact that the teacher must always specify educational goals, develop the curriculum, schedule inducing the learning activities of students, teaching pupils convey information and tasks, to check the results of their ongoing learning and plan the next course of instruction, as well as in other subjects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    221-224

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus