Využití Microsoft 365 technologií při výuce ekonomických předmětů na střední odborné škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00126831" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00126831 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-202201-0005_vyuziti_microsoft_365_technologii_pri_vyukce_ekonomickych_predmetu_na_stredni_odborne_skole.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-202201-0005_vyuziti_microsoft_365_technologii_pri_vyukce_ekonomickych_predmetu_na_stredni_odborne_skole.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.004" target="_blank" >10.5507/jtie.2022.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití Microsoft 365 technologií při výuce ekonomických předmětů na střední odborné škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek řeší problematiku využití cloudové služby Microsoft 365 v rámci distanční výuky ekonomických předmětů na střední odborné škole. Distanční výuka přináší do škol nový pohled na vzdělávání žáků. Vzhledem k plošnému distančnímu vzdělávání v České republice musí učitelé hledat způsoby naplnění vzdělávacích cílů, v rámci dostupných materiální výukových prostředků. Učitelé se tak naučili efektivně používat široké spektrum vzdělávacích softwarů či cloudové služby umožňující nejen komunikaci s žáky a jejich rodiči, ale i různé formy didaktických metod práce. Školami je často využíváno cloudové služby Microsoft 365. Pro kvalitní výuku je však nutné přizpůsobit celý výukový materiál, se kterým žáci i učitel na internetu pracují. Je také nutné zohlednit technologickou vybavenost všech žáků. Hlavním cílem příspěvku je popsat konkrétní praktické využití cloudových služeb Microsoft 365 při výuce v ekonomických předmětech vybrané střední odborné školy. Uvedená jsou i konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi s programem Microsoft 365, s možným přesahem využití v ostatních odborných předmětech vyučovaných na středních odborných školách.
Název v anglickém jazyce
Use of Microsoft 365 in Teaching Economic Subjects at Secondary Vocational School
Popis výsledku anglicky
The paper will address the use of the Microsoft 365 cloud service in the distance learning of economic subjects at a secondary vocational school. Distance learning brings a new perspective on pupils' education to schools. Due to widespread distance education in the Czech Republic, teachers must look for ways to meet educational goals, within the available material teaching resources. Teachers thus learned to effectively use a wide range of educational software or cloud services, enabling not only communication with students and their parents, but also various forms of teaching methods. Schools often use the Microsoft 365 cloud service. However, for quality teaching, it is necessary to adapt the entire teaching material that pupils and teachers work with on the Internet. It is also necessary to consider the technological equipment of all pupils. The main goal of the paper is to describe the specific practical use of Microsoft 365 cloud services in teaching economic subjects of a selected secondary vocational school. There are also specific recommendations for pedagogical practice with the Microsoft 365 cloud service, with a possible overlap of use in other vocational subjects taught at secondary vocational schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
69-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—