Uplatnění aktivizačních metod ve výuce tělesné výchovy na základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F12%3A00079404" target="_blank" >RIV/00216224:14510/12:00079404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5933-2012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5933-2012</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5933-2012" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-5933-2012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění aktivizačních metod ve výuce tělesné výchovy na základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka je náročný a zdlouhavý proces, který představuje hlavní náplň učitelského povolání. Pro úspěšnost školské reformy je zapotřebí, aby učitelé vkládali do výuky inovativní prvky a využívali rozmanité vyučovací metody k naplnění všech cílů vzdělávání.Pedagog by měl volit metodické postupy tak, aby žáci získávali poznatky vlastními aktivitami prostřednictvím vhodných výukových metod. Správně vyprojektovaná výuka s použitím aktivizujících metod výuky, rozvíjí u žáků požadované klíčové kompetence. V našem výzkumném šetření, uskutečněném na základních školách, jsme pomocí dotazníku hledali odpověď, zda učitelé tělesné výchovy znají metody aktivního učení a které z vybraných metod uplatňují ve svých hodinách. Námi realizované šetření ukazuje, že učitelétělesné výchovy většinou metody aktivního učení znají a vybrané metody se snaží ve svých hodinách uplatňovat.
Název v anglickém jazyce
Applying activating methods in teaching physical education in primary schools
Popis výsledku anglicky
Teaching is a challenging and lengthy process, which is the main content of the teaching profession. For the success of school reform is needed to put their teachers in the teaching of innovative features and use a variety of teaching methods to meet allthe goals of education. The educator should choose methodologies so that students acquire knowledge of their own activities through appropriate teaching methods. A properly-designed instruction using activating teaching methods, develop pupils' key competencies required. In our research, performed in primary schools, we sought to answer a questionnaire, whether physical education teachers know the methods of active learning, and that the selected methods applied in their classes. Our realized investigation shows that physical education teachers usually know the methods of active learning, and some methods are trying to apply in their classes.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy I
ISBN
9788021059320
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
58-71
Počet stran knihy
158
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—