UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F12%3A00074822" target="_blank" >RIV/00216224:14510/12:00074822 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka je náročný a zdlouhavý proces, který představuje hlavní náplň učitelského povolání.Pro úspěšnost školské reformy je zapotřebí, aby učitelé vkládali do výuky inovativní prvky a využívali rozmanité vyučovací metody k naplnění všech cílů vzdělávání. Pedagog by měl volit metodické postupy tak, aby žáci získávali poznatky vlastními aktivitami prostřednictvím vhodných výukových metod. Správně vyprojektovaná výuka s použitím aktivizujících metod výuky rozvíjí u žáků požadované klíčové kompetence. V našemvýzkumném šetření, uskutečněném na základních školách, jsme pomocí dotazníku hledali odpověď na to, zdali učitelé tělesné výchovy znají metody aktivního učení a které z vybraných metod uplatňují ve svých hodinách. Námi realizované šetření ukazuje, že učitelé tělesné výchovy většinou metody aktivního učení znají a vybrané metody se snaží uplatňovat ve svých hodinách.
Název v anglickém jazyce
Application activation methods in physical education in primary schools
Popis výsledku anglicky
Teaching is a difficult and long process which constitutes of the core of the teaching profession. School reform requires teachers to put their learning into innovative features and use a variety of teaching methods to meet all the objectives of education. Teachers should choose methodologies so that students acquire knowledge of their own activities through appropriate teaching methods. Well-designed lessons using activating methods for pupils develop the required core competencies. In our research study performed at elementary school we are using a questionnaire on what teachers of physical education have knowledge about active learning methods and how they apply these methods in their classes. Our realized investigation shows that teachers of physical education know the active learning methods and some methods of trying to implement in their classes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 11.4. - 13.4.2012 Kolektiv autorů
ISBN
9788026302483
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
9-13
Název nakladatele
Tribun EU s. r. o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Frýdlant nad Ostravicí
Datum konání akce
11. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—