Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Stories as a Formative Assessment Method in Czech Pre-primary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10470388" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10470388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=._t9RRUqF1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=._t9RRUqF1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.5.9-22" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.5.9-22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Stories as a Formative Assessment Method in Czech Pre-primary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last decade, formative assessment methods have gained international prominence in pre-primary education. The Learning Stories method is a formative assessment method which was designed specifically for pre-primary education. It was developed in the late 1990s in New Zealand and has been used in Canada, Australia, in the United States and some Western European countries. The aim of the article is to introduce the results of a two-year action research (2019-2021) that focused on the implementation of the Learning Stories method in six Czech pre-schools and the documentation of its impact on teacher&apos;s assessment processes and children&apos;s learning. The research data indicate that this method is an effective tool that reinforces child-centred approach to assessing children&apos;s learning. The method enhanced the teachers&apos; understanding of the importance of formative assessment, guided them to re-evaluate their concepts of assessing children&apos;s development and learning. The method enabled the teachers to have a deeper understanding of children&apos;s learning processes and increased participation of children in assessing their own learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Stories as a Formative Assessment Method in Czech Pre-primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    In the last decade, formative assessment methods have gained international prominence in pre-primary education. The Learning Stories method is a formative assessment method which was designed specifically for pre-primary education. It was developed in the late 1990s in New Zealand and has been used in Canada, Australia, in the United States and some Western European countries. The aim of the article is to introduce the results of a two-year action research (2019-2021) that focused on the implementation of the Learning Stories method in six Czech pre-schools and the documentation of its impact on teacher&apos;s assessment processes and children&apos;s learning. The research data indicate that this method is an effective tool that reinforces child-centred approach to assessing children&apos;s learning. The method enhanced the teachers&apos; understanding of the importance of formative assessment, guided them to re-evaluate their concepts of assessing children&apos;s development and learning. The method enabled the teachers to have a deeper understanding of children&apos;s learning processes and increased participation of children in assessing their own learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    9-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus