Cesty ke školnímu úspěchu: učitelská podpora žáků a žákyň na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10495111" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10495111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cesty ke školnímu úspěchu: učitelská podpora žáků a žákyň na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Jak pomoci dětem na začátku školní docházky, aby nepropadly sítem vzdělávacího systému? Kniha "Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti" přináší výsledky unikátního výzkumu mezi učitelkami a učiteli na 1. stupni ZŠ. Ukazuje klíčové strategie, které podporují úspěšné učení dětí se slabšími školními předpoklady. Na základě dlouhodobého pozorování 29 tříd, jejichž vyučující se těší pověsti "dobrých pedagogů", bylo identifikováno sedm efektivních výukových principů, které pomáhají předcházet školní neúspěšnosti. Konkrétně se jedná o: Péče o klima a vztahy, Sociální podpora učení, Kognitivní podpora učení, Formativní hodnocení, Individualizace, Strukturace a pravidla, neHierarchizace. Jejich kombinací vznikají celkové pedagogické styly, typické pro konkrétní vyučující. Kniha přináší cennou inspiraci pro učitelskou a odbornou veřejnost, která chce dětem nabídnout lepší vzdělávací šance. Je také obrázkem toho, jaká je realita tříd na začátku povinné školní docházky a jak smýšlejí, plánují a vyučují jejich učitelky či učitelé.
Název v anglickém jazyce
Pathways to school success: teacher support for pupils in primary schools
Popis výsledku anglicky
How to help children at the beginning of their schooling not to fall through the net of the education system? The book "Teachers' Understanding of the Causes of School Failure" presents the results of a unique survey of primary school teachers. It highlights the key strategies that support successful learning for children with learning disabilities. Based on long-term observations of 29 classrooms whose teachers have a reputation for being 'good teachers', seven effective teaching principles have been identified that help prevent school failure. Specifically, these are: Nurturing Climate and Relationships, Social Support for Learning, Cognitive Support for Learning, Formative Assessment, Individualization, Structure and Rules, and Non-Hierarchization. Combining them results in overall pedagogical styles that are typical of specific teachers. The book provides valuable inspiration for teachers and professionals who want to offer children better educational opportunities. It is also a picture of the reality of classrooms at the beginning of compulsory schooling and how their teachers think, plan and teach.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-461-7
Počet stran knihy
297
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UK
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—