Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cesty ke školnímu úspěchu: učitelská podpora žáků a žákyň na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10495111" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10495111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cesty ke školnímu úspěchu: učitelská podpora žáků a žákyň na 1. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jak pomoci dětem na začátku školní docházky, aby nepropadly sítem vzdělávacího systému? Kniha &quot;Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti&quot; přináší výsledky unikátního výzkumu mezi učitelkami a učiteli na 1. stupni ZŠ. Ukazuje klíčové strategie, které podporují úspěšné učení dětí se slabšími školními předpoklady. Na základě dlouhodobého pozorování 29 tříd, jejichž vyučující se těší pověsti &quot;dobrých pedagogů&quot;, bylo identifikováno sedm efektivních výukových principů, které pomáhají předcházet školní neúspěšnosti. Konkrétně se jedná o: Péče o klima a vztahy, Sociální podpora učení, Kognitivní podpora učení, Formativní hodnocení, Individualizace, Strukturace a pravidla, neHierarchizace. Jejich kombinací vznikají celkové pedagogické styly, typické pro konkrétní vyučující. Kniha přináší cennou inspiraci pro učitelskou a odbornou veřejnost, která chce dětem nabídnout lepší vzdělávací šance. Je také obrázkem toho, jaká je realita tříd na začátku povinné školní docházky a jak smýšlejí, plánují a vyučují jejich učitelky či učitelé.

  • Název v anglickém jazyce

    Pathways to school success: teacher support for pupils in primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    How to help children at the beginning of their schooling not to fall through the net of the education system? The book &quot;Teachers&apos; Understanding of the Causes of School Failure&quot; presents the results of a unique survey of primary school teachers. It highlights the key strategies that support successful learning for children with learning disabilities. Based on long-term observations of 29 classrooms whose teachers have a reputation for being &apos;good teachers&apos;, seven effective teaching principles have been identified that help prevent school failure. Specifically, these are: Nurturing Climate and Relationships, Social Support for Learning, Cognitive Support for Learning, Formative Assessment, Individualization, Structure and Rules, and Non-Hierarchization. Combining them results in overall pedagogical styles that are typical of specific teachers. The book provides valuable inspiration for teachers and professionals who want to offer children better educational opportunities. It is also a picture of the reality of classrooms at the beginning of compulsory schooling and how their teachers think, plan and teach.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-461-7

  • Počet stran knihy

    297

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy