Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tělesná výchova na 1. stupni základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10368103" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10368103 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11510/17:10368103

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tělesná výchova na 1. stupni základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato publikace je součástí snahy vyrovnat se s nároky vzdělávání v současné společnosti. V rámci Programů rozvoje vědních oblastí na Univerzitě Karlově pod názvem programu č. 15 Škola a učitelská profese v kontextu rostoucích nároků na vzdělávání se zabývá proměnami vzdělávacích oborů jednotlivých stupňů škol. Škola je dnes konfrontována s novými, naléhavými úkoly vyplývajícími především z vývojové dynamiky soudobé společnosti a potýká se s novými názory a zjištěními v oblasti pedagogiky, oborových didaktik, psychologie efektivního učení a vzdělávání. Výrazně je ovlivněna proměnou edukační reality, vyvolanou rozvojem ve sféře informačních a komunikačních technologií. S novými základními dokumenty dochází k posunům v cílech, pojetí oborů i k požadavkům na změny obsahu, forem i metod. I za čtvrtstoletí platnosti programu nejsou mnohá očekávání naplněna ani v práci učitelů ani v jejich přípravě. Vzdělávání učitelů pro 1. stupeň je multioborové, a tedy široké a různorodé, proto vyučování oboru tělesná výchova může být pro mnohé z těchto učitelů problematické. Cílem této publikace je formulovat teoretické i praktické možnosti vyučování oboru tělesná výchova na 1. stupni základní školy v současných souvislostech s důrazem na podporu zdravotně orientované tělesné výchovy, mentální aktivity žáků, získávání poznatků a podporování vlastní aktivity žáků na základě užití moderních didaktických metod.

  • Název v anglickém jazyce

    Physical education at the 1st grade of primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The school and the teacher profession in the context of growing demands for education deals with changes in the educational fields of particular school grades. This publication specifically discusses the changes in the conception and the concept of Physical Education at the 1st grade of primary school. The objective is to formulate practical possibilities of teaching in the field of Physical Education at the first grade of primary school in contemporary context, which take into account the benefits of physical activity in the current way of pupils life and respond to detected issues. Education of PE teachers and subsequently teaching physical education often lacks emphasizing health importance of physical activities not only in the physical, but also mental and social fields. Practice in teaching physical education does not emphasizes sufficiently the role of knowledge in the process of education and difficulties in searching ways in the learning on lifelong activity. The focus of the publication is, therefore, the application of the &quot;Framework Educational Programme&quot; for primary education to the reality of school Physical Education. The publication points to modern didactic methods, which are based on personal activity of pupils. It provides examples of how to support pupils key competences by means of physical activities and clarifies generally formulated curriculum of Physical Education. The publication is intended for students of teaching at the 1st grade of primary school and for beginning teachers, to help them in the orientation and work with the &quot;Framework Educational Programme&quot;, and how to optimally fulfill its area &quot;Humans and Health - Physical Education&quot;.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-3308-4

  • Počet stran knihy

    272

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy