Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026847" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026847 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element, díky němuž nemůže vyučování probíhat tak, jak si ho učitelé předem připravili. V České republice přístup ke vzdělání nadaných doznal za poslední dvě desetiletí význačných změn. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ, zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich naru

  • Název v anglickém jazyce

    Particularities of Talented Pupils Communication Abilities in Primary Schools in the South Moravian Region

  • Popis výsledku anglicky

    At present, school is not yet adapted to different individual pupils performance and it is framed to be suitable for majority of pupils, population average. Each person who is somehow different is considered to be a disturbing element who prevents teacher from teaching in a prepared way. In the Czech Republic, the approach to education of talented pupils has changed significantly during the last two decades. The new educational law, implementation of Framework Educational Programme for Pre-school and Primary Education and accumulation of specialised classes for talented students imply a positive contribution. The research carried out this year analysed the communication abilities of talented pupils in the first and second grade of primary schools, especially in the field of communication and communication abilities in connection with demands of Framework educational programme for primary education. With the assistance of questionnaire survey and discussion with teachers, communication

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

  • ISBN

    978-80-7315-167-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku