Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026847" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element, díky němuž nemůže vyučování probíhat tak, jak si ho učitelé předem připravili. V České republice přístup ke vzdělání nadaných doznal za poslední dvě desetiletí význačných změn. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ, zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich naru
Název v anglickém jazyce
Particularities of Talented Pupils Communication Abilities in Primary Schools in the South Moravian Region
Popis výsledku anglicky
At present, school is not yet adapted to different individual pupils performance and it is framed to be suitable for majority of pupils, population average. Each person who is somehow different is considered to be a disturbing element who prevents teacher from teaching in a prepared way. In the Czech Republic, the approach to education of talented pupils has changed significantly during the last two decades. The new educational law, implementation of Framework Educational Programme for Pre-school and Primary Education and accumulation of specialised classes for talented students imply a positive contribution. The research carried out this year analysed the communication abilities of talented pupils in the first and second grade of primary schools, especially in the field of communication and communication abilities in connection with demands of Framework educational programme for primary education. With the assistance of questionnaire survey and discussion with teachers, communication
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
ISBN
978-80-7315-167-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—