Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na základních školách v Jihomoravském kraji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026800" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na základních školách v Jihomoravském kraji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich narušené komunikační schopnosti. Respondenty výzkumné sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí nadané děti, diagnostikované z pedagogicko-psychologické poradny.

  • Název v anglickém jazyce

    Particularities of Communication Abilities of Talented Pupils in Primary Schools in the South Moravian Region

  • Popis výsledku anglicky

    At present, school is not yet adapted to different individual performance of pupils and it is framed to be suitable for majority of pupils, population average. The research sound carried out this year analysed the communication abilities of talented pupils in the first and second grade of primary schools, especially in the field of communication and communication abilities in connection with demands of Framework educational programme for primary education. With the assistance of questionnaire survey anddiscussion with teachers, communication particularities of talented pupils in educational communication were examined, especially their disrupted communication abilities. Respondents of the research sound were the primary school teachers from the SouthMoravia Region, which teach talented pupils diagnosed from educational-psychological advisory centre.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

  • ISBN

    978-80-210-4708-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    143

  • Název nakladatele

    Paido, Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly