Výchova ke zdraví z pohledu ředitelů základních škol
Popis výsledku
Jsou základní školy připraveny na kurikulární změnu, která se zavedením rámcových vzdělávacích programů významně dotkne i výchovy ke zdraví? Dotazníkové šetření provedené na souboru více než 500 ředitelů plně organizovaných základních škol dokládá, že většina ředitelů dosud nemá komplexnější představu, jakým způsobem bude výchova ke zdraví na jejich škole realizována a jak budou plněny kurikulární záměry oboru výchova ke zdraví. Žádný z respondentů neprezentoval komplexnější představu o realizaci výchovy ke zdraví na škole, avšak mnozí ředitelé předložili zajímavé a inspirativní dílčí náměty. Bylo by vhodné, aby vysoké školy rozšířily nabídku studijních programů a kurzů celoživotního vzdělávání pro zlepšení kvalifikace učitelských sborů v oblasti výchovy ke zdraví. Je rovněž nezbytné vytvořit a doplnit kritizovaný nedostatek studijních a učebních materiálů. I tímto způsobem je možné přispět k lepší zdravotní gramotnosti populace.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Health Education from the Primary School Head Teachers' Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
Are primary schools ready for curricular change which, by introducing educational framework programmes, influences significantly health education? The survey, addressed to more than 500 head teachers of comprehensive primary schools (those with junior and senior cycles of study) shows that the majority of the head teachers have not have yet any complex conception of implementation of health education in their school and the way in which the curricular plans of health education will be carried out. Noneof the respondents presented any complex idea about implementation of health education at school but some of them proposed interesting and innovative partial proposals. There would be desirable to extend an offer of study programmes and courses of lifelong learning to improve teachers' competences in the field of health education. It is also essential to create and supply criticized lack of textbooks and teaching materials. This ways can also contribute to higher health awareness.
Název v anglickém jazyce
Health Education from the Primary School Head Teachers' Perspective
Popis výsledku anglicky
Are primary schools ready for curricular change which, by introducing educational framework programmes, influences significantly health education? The survey, addressed to more than 500 head teachers of comprehensive primary schools (those with junior and senior cycles of study) shows that the majority of the head teachers have not have yet any complex conception of implementation of health education in their school and the way in which the curricular plans of health education will be carried out. Noneof the respondents presented any complex idea about implementation of health education at school but some of them proposed interesting and innovative partial proposals. There would be desirable to extend an offer of study programmes and courses of lifelong learning to improve teachers' competences in the field of health education. It is also essential to create and supply criticized lack of textbooks and teaching materials. This ways can also contribute to higher health awareness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
School and Health 21 (2)
ISBN
978-80-7315-138-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000264733100011
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
AM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění
2007