Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From Symbols to Chemistry: Mapping Students’ Ability to Work with Chemical Formulas and Their Understanding of Underlying Chemistry Concepts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10471190" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10471190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From Symbols to Chemistry: Mapping Students’ Ability to Work with Chemical Formulas and Their Understanding of Underlying Chemistry Concepts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focused on connections between students&apos; ability to work with chemical equations and knowledge of relevant underlying concepts. Through a series of tests and tasks, it was tested how knowledge and skills in one area translate into others. The results showed that even freshman university chemistry students did not achieve the expected results and had significant gaps in their understanding of fundamental chemical concepts. The tests including questions about students&apos; knowledge of concerned concepts have not proven to be sufficient to differentiate student achievement reliably. The results also showed that the sub-microscopic level of the phenomena addressed is problematic for students, who tend to cling to the symbolic.

  • Název v anglickém jazyce

    From Symbols to Chemistry: Mapping Students’ Ability to Work with Chemical Formulas and Their Understanding of Underlying Chemistry Concepts

  • Popis výsledku anglicky

    This study focused on connections between students&apos; ability to work with chemical equations and knowledge of relevant underlying concepts. Through a series of tests and tasks, it was tested how knowledge and skills in one area translate into others. The results showed that even freshman university chemistry students did not achieve the expected results and had significant gaps in their understanding of fundamental chemical concepts. The tests including questions about students&apos; knowledge of concerned concepts have not proven to be sufficient to differentiate student achievement reliably. The results also showed that the sub-microscopic level of the phenomena addressed is problematic for students, who tend to cling to the symbolic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based and other student-activation strategies and issues in science education XX.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    213-221

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097000022