Grade 9 Elementary Students' Conception of (School) Chemistry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10375572" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10375572 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Grade 9 Elementary Students' Conception of (School) Chemistry
Popis výsledku v původním jazyce
The paper brings results from a quantitative study based on an open-questions questionnaire given to grade 9 students at the end of school year 2016. The students were given four questions about their conception of chemistry, particular chemical topics, the topics they find the most interesting and the overall grade they would give to chemistry as a school subject. The results suggest students' low conception of chemistry as a field and their rather negative attitudes towards the school subject.
Název v anglickém jazyce
Grade 9 Elementary Students' Conception of (School) Chemistry
Popis výsledku anglicky
The paper brings results from a quantitative study based on an open-questions questionnaire given to grade 9 students at the end of school year 2016. The students were given four questions about their conception of chemistry, particular chemical topics, the topics they find the most interesting and the overall grade they would give to chemistry as a school subject. The results suggest students' low conception of chemistry as a field and their rather negative attitudes towards the school subject.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Science Teaching in the XXI Century
ISBN
978-83-8084-062-1
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
122-133
Počet stran knihy
199
Název nakladatele
Pedagogical University of Cracow
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—