Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Grade 9 Elementary Students' Conception of (School) Chemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10375572" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10375572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Grade 9 Elementary Students' Conception of (School) Chemistry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper brings results from a quantitative study based on an open-questions questionnaire given to grade 9 students at the end of school year 2016. The students were given four questions about their conception of chemistry, particular chemical topics, the topics they find the most interesting and the overall grade they would give to chemistry as a school subject. The results suggest students&apos; low conception of chemistry as a field and their rather negative attitudes towards the school subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Grade 9 Elementary Students' Conception of (School) Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper brings results from a quantitative study based on an open-questions questionnaire given to grade 9 students at the end of school year 2016. The students were given four questions about their conception of chemistry, particular chemical topics, the topics they find the most interesting and the overall grade they would give to chemistry as a school subject. The results suggest students&apos; low conception of chemistry as a field and their rather negative attitudes towards the school subject.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Science Teaching in the XXI Century

  • ISBN

    978-83-8084-062-1

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    122-133

  • Počet stran knihy

    199

  • Název nakladatele

    Pedagogical University of Cracow

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly