Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Lowersecondary Chemistry Education: Students' Undertanding to the Nture of Chemistry and Their Attitudes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894587" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientiasocialis.lt/jbse/files/pdf/vol18/286-299.Rusek_JBSE_Vol.18_No.2.pdf" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/jbse/files/pdf/vol18/286-299.Rusek_JBSE_Vol.18_No.2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33225/jbse/19.18.286" target="_blank" >10.33225/jbse/19.18.286</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Lowersecondary Chemistry Education: Students' Undertanding to the Nture of Chemistry and Their Attitudes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research follows the previous study examining the effect of chemistry education on students&apos; perception and understanding to the nature of chemistry (NoC) as well as their attitudes towards it as a school subject. Grade 9 students (N = 282) at the end of their compulsory schooling were given a set of open-ended questions focused on their understanding to NoC, perception of chemistry topics&apos; importance, topics the students found interesting and their evaluation of chemistry as a school subject. The answers were analysed using the open coding approach. It is possible to conclude most of the students do not have a clear idea about the nature of chemistry. Students assess chemistry as a school subject in the middle of the 5 point Likert scale. The results of this research offer the background for a more complex analysis of effects influencing students&apos;s conception of chemistry and its subject matter.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Lowersecondary Chemistry Education: Students' Undertanding to the Nture of Chemistry and Their Attitudes

  • Popis výsledku anglicky

    This research follows the previous study examining the effect of chemistry education on students&apos; perception and understanding to the nature of chemistry (NoC) as well as their attitudes towards it as a school subject. Grade 9 students (N = 282) at the end of their compulsory schooling were given a set of open-ended questions focused on their understanding to NoC, perception of chemistry topics&apos; importance, topics the students found interesting and their evaluation of chemistry as a school subject. The answers were analysed using the open coding approach. It is possible to conclude most of the students do not have a clear idea about the nature of chemistry. Students assess chemistry as a school subject in the middle of the 5 point Likert scale. The results of this research offer the background for a more complex analysis of effects influencing students&apos;s conception of chemistry and its subject matter.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Baltic Science Education

  • ISSN

    1648-3898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    286-299

  • Kód UT WoS článku

    000464018500012

  • EID výsledku v databázi Scopus