Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher education in the Czech Republic: Recent Developments and Future Prospects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10449425" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10449425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-031-09515-3_2" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-031-09515-3_2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-09515-3_2" target="_blank" >10.1007/978-3-031-09515-3_2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher education in the Czech Republic: Recent Developments and Future Prospects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter analyses the past thirty years of teacher education in the Czech Republic, in the light of global trends, and outlines possible issues and opportunities for future development. Beginning with a historical and political context, we then present the current structure of teacher education in the Czech Republic, with a view to innovation and the future-as framed by the priorities set out in EU calls. At present, Czech legislation defines the conditions for the continuous professional development of teachers, but, due to the absence of an established career system, this is one of the challenges that the country also faces today. The final recommendations in this chapter emphasise the need to train graduates in practical teaching skills alongside theoretical reflection.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher education in the Czech Republic: Recent Developments and Future Prospects

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter analyses the past thirty years of teacher education in the Czech Republic, in the light of global trends, and outlines possible issues and opportunities for future development. Beginning with a historical and political context, we then present the current structure of teacher education in the Czech Republic, with a view to innovation and the future-as framed by the priorities set out in EU calls. At present, Czech legislation defines the conditions for the continuous professional development of teachers, but, due to the absence of an established career system, this is one of the challenges that the country also faces today. The final recommendations in this chapter emphasise the need to train graduates in practical teaching skills alongside theoretical reflection.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Palgrave Handbook of Teacher Education in Central and Eastern Europe

  • ISBN

    978-3-031-09514-6

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    27-51

  • Počet stran knihy

    608

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly