Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Risks and opportunitiesd of the politics of performance and evaluation in academic culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10452689" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10452689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://brill.com/display/book/9789004546035/BP000010.xml" target="_blank" >https://brill.com/display/book/9789004546035/BP000010.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Risks and opportunitiesd of the politics of performance and evaluation in academic culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The analytical study of the neoliberal administration of academic institutions deals with the current consequences of the so-called performativity regime with a focus on the humanities and social sciences. It describes the effects of the need to produce results and achieve excellent scientific performance. The study mentions the positives (mitigating the impact of bibliometrics by including peer-review elements in the evaluation, speeding up the publication process, Open Access platforms, etc.). In particular, however, it draws attention to the persisting side effects: the proliferation of journals, the emergence of predatory journals, the enforcement of citations, time pressure on intellectual activity or the transformation of the dominant genre of scientific results in humanities and social sciences.

  • Název v anglickém jazyce

    Risks and opportunitiesd of the politics of performance and evaluation in academic culture

  • Popis výsledku anglicky

    The analytical study of the neoliberal administration of academic institutions deals with the current consequences of the so-called performativity regime with a focus on the humanities and social sciences. It describes the effects of the need to produce results and achieve excellent scientific performance. The study mentions the positives (mitigating the impact of bibliometrics by including peer-review elements in the evaluation, speeding up the publication process, Open Access platforms, etc.). In particular, however, it draws attention to the persisting side effects: the proliferation of journals, the emergence of predatory journals, the enforcement of citations, time pressure on intellectual activity or the transformation of the dominant genre of scientific results in humanities and social sciences.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Towards a New Research Era. Global Comparison of Research Distortions

  • ISBN

    978-90-04-54493-2

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    117-128

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Brill Publishing House

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly