Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K jazykovému obrazu ÚSPĚCHU u českých žáků: na cestě za stereotypem úspěšného člověka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10454454" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10454454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uxN-x1LjKR" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uxN-x1LjKR</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K jazykovému obrazu ÚSPĚCHU u českých žáků: na cestě za stereotypem úspěšného člověka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje dílčí výsledky dotazníkového šetření uskutečněného v rámci zpracování disertační práce ÚSPĚCH v jazykovém obrazu světa žáků českých základních a středních škol. Zaměříme se na vybrané aspekty žákovské konceptualizace pojmu ÚSPĚCH, který v mnoha ohledech souvisí s edukačním prostředím (vnímání úspěšnosti se akcentuje zejména s nástupem dětí do školy) a zároveň představuje důležitou hodnotu v životě člověka. Žáci v dotazníku odpovídali na sérii otevřených otázek, které měly za cíl sledovat, jaké asociace a konotace si žáci s tímto pojmem spojují. Na základě analýzy jejich odpovědí rekonstruujeme prvotní představu o jazykovém obrazu úspěšného člověka.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Linguistic Picture of ÚSPĚCH ("SUCCESS") among Czech Lower Secondary and Upper Secondary School Pupils: Towards the Stereotype of a Successful Person

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes partial results of a questionnaire survey conducted within the dissertation The Linguistic Picture of ÚSPĚCH (&quot;SUCCESS&quot;) in Lower Secondary and Upper Secondary School Pupils. We focus on selected aspects of pupils&apos; conceptualization of the concept of ÚSPĚCH (&quot;SUCCESS&quot;), which in many ways is related to the educational environment (the perception of success is accentuated especially when children start school) and at the same time represents an important value in a person&apos;s life. In the questionnaire, students answered a series of open-ended questions aimed at observing what associations and connotations they associate with this concept. Based on the analysis of their answers, we reconstruct an initial idea of the linguistic picture of a successful person.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    55-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus