Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online nástroje pro hudební gramotnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10454833" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10454833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=f3Nsek.9PF" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=f3Nsek.9PF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Online nástroje pro hudební gramotnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný článek představuje pojem hudební gramotnost, který není v českém prostředí běžně užíván. V souvislosti s rozvojem hudební gramotnosti se ke slovu dostávají online nástroje podporující přípravu budoucích učitelů. Na tyto potřeby reflektuje online publikace Hudební výchova v praxi a e-learningový kurz Hudební výchova. Uvedené nástroje představují prostřednictvím didaktických příkladů poslechové, vokálně instrumentální a dramatické činnosti. Záměrem je vytýčit vhodná dílčí témata výuky, která mohou být využita nejenom v rámci didaktiky hudební výchovy, ale i napříč dalších oborových didaktik.

  • Název v anglickém jazyce

    Online Instruments for Musical Literacy.

  • Popis výsledku anglicky

    This article introduces the term of music literacy, which in not commonly used in the Czech environment. In the context of the development of music literacy, online tools supporting the preparation of future teachers are coming in use. The online publication Music Education in Practice and the e-learning course Music Education reflect these needs. These tools present listening, vocal instrumental and dramatic activities through didactic examples. The intention is to outline suitable sub-topics for teaching that can be used not only within the didactic of music education, but also across other subject didactics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31/2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    16-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus