Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608823 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570579.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570579.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá otázkami procesu realizace vysokoškolské výuky v podmínkách ohraničených digitálními nástroji včetně vymezení pojetí didaktiky v tomto kontextu. Otázka osvojování si pojmů je vždy složitým komplexem znalostí a dovedností, který je náročný na myšlenkové procesy. Tento proces je pochopitelně ovlivněn technologiemi, které jsou v něm využívány. Významnost tohoto vlivu je právě v patrná více než kdy jindy v období vyžadující online vzdělávání (a nemusí to být jen díky pandemii). Výklad problematiky vyžaduje vždy ze strany učitele komplexní přístup pedagoga znalého zásad didaktiky, psychologie a pedagogiky (mimo odbornost v daném oboru) ale zároveň i základy znalostí z techniky, digitálních zařízení, nástrojů i aplikací. Proto za podstatný rys v didaktickém procesu lze pokládat nejen gnoseologický přístup, ale také digitální gramotnost.
Název v anglickém jazyce
Didactic process and its components in the context of Didactic process and its components in the context of digitalization of education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issues of the process of realization of university teaching in conditions limited by digital tools, including the definition of the concept of didactics in this context. The question of acquiring concepts is always a complex of knowledge and skills, which is demanding on thought processes. This process is of course influenced by the technologies used in it. The significance of this influence is more evident than ever in an era requiring online education (and it may not just be due to the pandemic). The interpretation of the issues always requires a comprehensive approach on the part of the teacher, an educator familiar with the principles of didactics, psychology 'and pedagogy (beyond the expertise in the field) but also with the basics of knowledge of technology, digital devices, tools and applications. Therefore, not only a gnoseological approach but also digital literacy can be considered an essential feature in the didactic process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Schola nova, quo vadis? 2021. Sborník recenzovaných příspěvků 6. ročníku mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87570-57-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
105-110
Název nakladatele
Vysoká škola ekonomická
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 12. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—