Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.extrasystem.com/9788087570579.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570579.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá otázkami procesu realizace vysokoškolské výuky v podmínkách ohraničených digitálními nástroji včetně vymezení pojetí didaktiky v tomto kontextu. Otázka osvojování si pojmů je vždy složitým komplexem znalostí a dovedností, který je náročný na myšlenkové procesy. Tento proces je pochopitelně ovlivněn technologiemi, které jsou v něm využívány. Významnost tohoto vlivu je právě v patrná více než kdy jindy v období vyžadující online vzdělávání (a nemusí to být jen díky pandemii). Výklad problematiky vyžaduje vždy ze strany učitele komplexní přístup pedagoga znalého zásad didaktiky, psychologie a pedagogiky (mimo odbornost v daném oboru) ale zároveň i základy znalostí z techniky, digitálních zařízení, nástrojů i aplikací. Proto za podstatný rys v didaktickém procesu lze pokládat nejen gnoseologický přístup, ale také digitální gramotnost.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic process and its components in the context of Didactic process and its components in the context of digitalization of education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issues of the process of realization of university teaching in conditions limited by digital tools, including the definition of the concept of didactics in this context. The question of acquiring concepts is always a complex of knowledge and skills, which is demanding on thought processes. This process is of course influenced by the technologies used in it. The significance of this influence is more evident than ever in an era requiring online education (and it may not just be due to the pandemic). The interpretation of the issues always requires a comprehensive approach on the part of the teacher, an educator familiar with the principles of didactics, psychology &apos;and pedagogy (beyond the expertise in the field) but also with the basics of knowledge of technology, digital devices, tools and applications. Therefore, not only a gnoseological approach but also digital literacy can be considered an essential feature in the didactic process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Schola nova, quo vadis? 2021. Sborník recenzovaných příspěvků 6. ročníku mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87570-57-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    105-110

  • Název nakladatele

    Vysoká škola ekonomická

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku