Educational process and its components in the electrotechnical education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577135" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577135 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0138" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0138</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0138" target="_blank" >10.21125/inted.2016.0138</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational process and its components in the electrotechnical education
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the issues of a process of realisation of the instruction in electrotechnical subjects including also the definition of the didactic concept of the electrotechnics in relation to the subject of teaching. The issue of the acquisition of terms from the area of electrotechnics is a complicated complex of knowledge and skills that is demanding on the thought process. The explanation of the issue of the electrotechnics requires a complex approach by the pedagogue, who knows the rules of general didactics, psychology, and educational science; however, he/she should still be also a technician - an expert in the field of electrotechnics. Therefore, the gnoseological approach is a substantial feature of the educational process of the electrotechnical education.
Název v anglickém jazyce
Educational process and its components in the electrotechnical education
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issues of a process of realisation of the instruction in electrotechnical subjects including also the definition of the didactic concept of the electrotechnics in relation to the subject of teaching. The issue of the acquisition of terms from the area of electrotechnics is a complicated complex of knowledge and skills that is demanding on the thought process. The explanation of the issue of the electrotechnics requires a complex approach by the pedagogue, who knows the rules of general didactics, psychology, and educational science; however, he/she should still be also a technician - an expert in the field of electrotechnics. Therefore, the gnoseological approach is a substantial feature of the educational process of the electrotechnical education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2016 Proceedings
ISBN
978-84-608-5617-7
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1837-1844
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Valencia, Spain
Datum konání akce
7. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—