Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational process and its components in the electrotechnical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577135" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0138" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0138</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.0138" target="_blank" >10.21125/inted.2016.0138</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational process and its components in the electrotechnical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issues of a process of realisation of the instruction in electrotechnical subjects including also the definition of the didactic concept of the electrotechnics in relation to the subject of teaching. The issue of the acquisition of terms from the area of electrotechnics is a complicated complex of knowledge and skills that is demanding on the thought process. The explanation of the issue of the electrotechnics requires a complex approach by the pedagogue, who knows the rules of general didactics, psychology, and educational science; however, he/she should still be also a technician - an expert in the field of electrotechnics. Therefore, the gnoseological approach is a substantial feature of the educational process of the electrotechnical education.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational process and its components in the electrotechnical education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issues of a process of realisation of the instruction in electrotechnical subjects including also the definition of the didactic concept of the electrotechnics in relation to the subject of teaching. The issue of the acquisition of terms from the area of electrotechnics is a complicated complex of knowledge and skills that is demanding on the thought process. The explanation of the issue of the electrotechnics requires a complex approach by the pedagogue, who knows the rules of general didactics, psychology, and educational science; however, he/she should still be also a technician - an expert in the field of electrotechnics. Therefore, the gnoseological approach is a substantial feature of the educational process of the electrotechnical education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1837-1844

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku