Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational process and its components in the technical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577716" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/299862091_ICLEL_2015_Conference_Prooceeding_Book" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/299862091_ICLEL_2015_Conference_Prooceeding_Book</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational process and its components in the technical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issues of a process of realisation of the instruction in technical subjects including also the definition of the didactic concept of the technics in relation to the subject of teaching. The issue of the acquisition of terms from the area of technics is a complicated complex of knowledge and skills that is demanding on the thought process. The explanation of the issue of the technics requires a complex approach by the pedagogue, who knows the rules of general didactics, , psychology, and educational science; however, he/she should still be also a technician - an expert in the field of technics. Therefore, the gnoseological approach is a substantial feature of the educational process of the technical education.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational process and its components in the technical education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issues of a process of realisation of the instruction in technical subjects including also the definition of the didactic concept of the technics in relation to the subject of teaching. The issue of the acquisition of terms from the area of technics is a complicated complex of knowledge and skills that is demanding on the thought process. The explanation of the issue of the technics requires a complex approach by the pedagogue, who knows the rules of general didactics, , psychology, and educational science; however, he/she should still be also a technician - an expert in the field of technics. Therefore, the gnoseological approach is a substantial feature of the educational process of the technical education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 15 Conference Proceedings Book

  • ISBN

    978-605-66495-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    ICLEL Conferences

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Olomouc, Czech Republic

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000382504900001