Educational process and its components in the technical education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577716" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577716 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/299862091_ICLEL_2015_Conference_Prooceeding_Book" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/299862091_ICLEL_2015_Conference_Prooceeding_Book</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational process and its components in the technical education
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the issues of a process of realisation of the instruction in technical subjects including also the definition of the didactic concept of the technics in relation to the subject of teaching. The issue of the acquisition of terms from the area of technics is a complicated complex of knowledge and skills that is demanding on the thought process. The explanation of the issue of the technics requires a complex approach by the pedagogue, who knows the rules of general didactics, , psychology, and educational science; however, he/she should still be also a technician - an expert in the field of technics. Therefore, the gnoseological approach is a substantial feature of the educational process of the technical education.
Název v anglickém jazyce
Educational process and its components in the technical education
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issues of a process of realisation of the instruction in technical subjects including also the definition of the didactic concept of the technics in relation to the subject of teaching. The issue of the acquisition of terms from the area of technics is a complicated complex of knowledge and skills that is demanding on the thought process. The explanation of the issue of the technics requires a complex approach by the pedagogue, who knows the rules of general didactics, , psychology, and educational science; however, he/she should still be also a technician - an expert in the field of technics. Therefore, the gnoseological approach is a substantial feature of the educational process of the technical education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICLEL 15 Conference Proceedings Book
ISBN
978-605-66495-0-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
ICLEL Conferences
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Olomouc, Czech Republic
Datum konání akce
29. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000382504900001