Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktická transformace pro technické vzdělávání a příprava učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73581500" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73581500 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2017/02/03.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2017/02/03.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2017.009" target="_blank" >10.5507/jtie.2017.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktická transformace pro technické vzdělávání a příprava učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem textu je aktualizace a doplnění problematiky didaktické transformace z hlediska přípravy učitelů pro všeobecně zaměřené technické vzdělávání. V úvodní části je text zaměřen na reflexi pedagogické teorie aplikované v technickém vzdělávání na základních školách. Dále text předkládá nové přístupy v didaktice technického vzdělávání - terminologickou problematiku, následně text pojednává o aktuálních podnětech pro popis didaktické transformace obsahu. V textu jsou prezentovány výsledky výzkumné sondy názorů studentů pedagogických oborů souvisejících s koncepčními přístupy k technickému vzdělávání, uplatňovaných při idaktické transformaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Transformation for Technical Education and Teacher Training

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the text is to update and complete the issues of didactic transformation in education from aspects oriented on teacher training mainly focused on generally oriented technical education. The introduction is aimed on the reflection of the pedagogical theories which are applied in the technical education in primary school. One of the parts of the text presents new approaches in the didactics for technical education and terminological matters, after that the text discusses the actual incentives for the description of the content educational transformation. The text also presents the results of the research survey focused on the opinions of the students of the edagogical field related to the conceptual approaches of the technical education applied in the educational transformation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education (online)

  • ISSN

    1803-6805

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    17-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus