Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K otázkám úlohy oborové didaktiky v přípravě techniků na učitelství odborných předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A11156183" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:11156183 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21630/09:11156183

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K otázkám úlohy oborové didaktiky v přípravě techniků na učitelství odborných předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá specifickou úlohou didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání, ale také na řízení pedagogického procesu a lidského faktoru. Sleduje otázky funkce oborově didaktických kompetencí a jejich místa v komplexu inženýrsko-pedagogických kompetencí učitelů odborných technických předmětů. Příspěvek dokládá nezastupitelnost studijního předmětu "Didaktika odborných předmětů" v systému pedagogické přípravy techniků. Sleduje zřetel optimálního profilu zasazení jednotlivých součástí vědní disciplíny didaktika (obecná didaktika - odvětvová didaktika - oborová didaktika). Příspěvek vychází z aktuálních požadavků vyplývajících ze současné etapy kurikulární reformy, ze kterých vyplývají požadavky na nové kompetence učitelů. Příspěvek s ohledem na vysokou míru akcentace požadavků na nové kompetence učitelů vyvozuje důležitost úlohy didaktiky odborných předmětů v celkovém profilu učitelské přípravy.

  • Název v anglickém jazyce

    To the Issue of the Task of Subject Didactics in Engineers Preparation for Technical Teacher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a specific task of didactics of special subjects in engineers preparation for education and managing the educational process and a human factor. It follows the questions of subject didactics competence function and their place in a complex of engineering pedagogical competencies of teachers of technical education. The paper proves the irreplaceableness of a study subject 'Didactics of special subjects' in the system of technical teacher education. It comes from the actual requirements resulting from the current phase of curricular reform from witch arise requirements on new teacher competences. Author of the paper writes on the base of his own analysis of actual knowledge of this concrete problem.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VI.

  • ISBN

    978-80-7220-315-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VOTOBIA Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    10. 12. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku