K otázkám úlohy oborové didaktiky v přípravě techniků na učitelství odborných předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A11156183" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:11156183 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21630/09:11156183
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K otázkám úlohy oborové didaktiky v přípravě techniků na učitelství odborných předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá specifickou úlohou didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání, ale také na řízení pedagogického procesu a lidského faktoru. Sleduje otázky funkce oborově didaktických kompetencí a jejich místa v komplexu inženýrsko-pedagogických kompetencí učitelů odborných technických předmětů. Příspěvek dokládá nezastupitelnost studijního předmětu "Didaktika odborných předmětů" v systému pedagogické přípravy techniků. Sleduje zřetel optimálního profilu zasazení jednotlivých součástí vědní disciplíny didaktika (obecná didaktika - odvětvová didaktika - oborová didaktika). Příspěvek vychází z aktuálních požadavků vyplývajících ze současné etapy kurikulární reformy, ze kterých vyplývají požadavky na nové kompetence učitelů. Příspěvek s ohledem na vysokou míru akcentace požadavků na nové kompetence učitelů vyvozuje důležitost úlohy didaktiky odborných předmětů v celkovém profilu učitelské přípravy.
Název v anglickém jazyce
To the Issue of the Task of Subject Didactics in Engineers Preparation for Technical Teacher Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a specific task of didactics of special subjects in engineers preparation for education and managing the educational process and a human factor. It follows the questions of subject didactics competence function and their place in a complex of engineering pedagogical competencies of teachers of technical education. The paper proves the irreplaceableness of a study subject 'Didactics of special subjects' in the system of technical teacher education. It comes from the actual requirements resulting from the current phase of curricular reform from witch arise requirements on new teacher competences. Author of the paper writes on the base of his own analysis of actual knowledge of this concrete problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VI.
ISBN
978-80-7220-315-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
VOTOBIA Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
10. 12. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—