Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key Factors Influencing Compulsory Preschool Education Based on Approaches and Views of Interviewed Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10456206" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10456206 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vzJVS~Y62f" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vzJVS~Y62f</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33422/ijce.v3i2.287" target="_blank" >10.33422/ijce.v3i2.287</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key Factors Influencing Compulsory Preschool Education Based on Approaches and Views of Interviewed Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to showcase first of the results from the ongoing qualitative research, which focuses on the course of compulsory pre-school education in Czech Republic. This case study describes approaches to compulsory preschool education and tries to contribute to the creation of typology of those approaches. In this article are presented results from interviews with 11 teachers from 3 different types of kindergartens and from 2 preparatory classes at primary schools. Two research questions are answered: how education takes place in the last year of pre-school education according to the teachers. And what are the important factors that relate to compulsory preschool education. The approaches that emerged are whole day school preparation, afternoon school preparation, British approach and morning school preparation. The important factors related to preschool according to teachers are: areas of development, problematic areas, children, needed improvement, parents, assistant teacher, education and planning.

  • Název v anglickém jazyce

    Key Factors Influencing Compulsory Preschool Education Based on Approaches and Views of Interviewed Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to showcase first of the results from the ongoing qualitative research, which focuses on the course of compulsory pre-school education in Czech Republic. This case study describes approaches to compulsory preschool education and tries to contribute to the creation of typology of those approaches. In this article are presented results from interviews with 11 teachers from 3 different types of kindergartens and from 2 preparatory classes at primary schools. Two research questions are answered: how education takes place in the last year of pre-school education according to the teachers. And what are the important factors that relate to compulsory preschool education. The approaches that emerged are whole day school preparation, afternoon school preparation, British approach and morning school preparation. The important factors related to preschool according to teachers are: areas of development, problematic areas, children, needed improvement, parents, assistant teacher, education and planning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Childhood Education

  • ISSN

    2669-2325

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    35-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus