Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TITSMSMT801: Ověření dopadů zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání Závěrečná výzkumná zpráva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10470266" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10470266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.edu.cz/vysledky-vyzkumu-overeni-dopadu-zavedeni-povinneho-posledniho-rocniku-predskolniho-vzdelavani/" target="_blank" >https://www.edu.cz/vysledky-vyzkumu-overeni-dopadu-zavedeni-povinneho-posledniho-rocniku-predskolniho-vzdelavani/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    TITSMSMT801: Ověření dopadů zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání Závěrečná výzkumná zpráva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato závěrečná zpráva je výstupem z veřejné zakázky TITSMSMT801: Ověření dopadů zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání. Projekt byl realizován v období 1.12. 2018 -1.12.2021. Cílem projektu bylo popsat dopad zavedeného povinného předškolního vzdělávání na skutečnou docházku dětí, kterých se povinnost týkala/týká; na vývoj počtu odkladů a jejich zdůvodnění; popsat nejčastější problémy a překážky (související se vzděláváním), které se projevují při povinném předškolním vzdělávání dětí a v souvislosti s nástupem k povinné školní docházce a pomocí testu matematické pregramotnosti a fonematického povědomí diagnostikovat děti, které navštěvovaly MŠ pouze v období povinného předškolního vzdělávání a ty, které do MŠ docházely delší dobu. Výstupem projektu jsou následující dokumenty: .Závěrečná výzkumná zpráva -ověření dopadů zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání;.Variantní návrhy možné úpravy účinných zákonných a podzákonných předpisů vymezujících oblast předškolního vzdělávání v souvislosti se zavedením povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání;.Návrhy dalších opatření (mimo legislativních) pro oblast předškolního vzdělávání souvisejících se zavedením povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání. Závěrečná výzkumná zpráva (kapitola 2-4) poskytuje přehled zjištění kvantitativních a kvalitativních šetření a sekundární analýzy administrativních dat. Variantní návrhy úpravy zákonných a podzákonných předpisů (kapitola 6) obsahují návrhy legislativních opatření, které umožňují sledování a vyhodnocování účasti dětí v povinném předškolním vzdělávání a jejich dopadů a také návrhy opatření, které by mohly přispět k zvýšení účasti dětí v povinném předškolním vzdělávání. Návrhy dalších opatření (mimo legislativních) pro oblast předškolního vzdělávání souvisejících se zavedením povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání(kapitola 7)představují návrhy opatření s potenciálem přispět ke zvýšení účasti a kvality předškolního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    TITSMSMT801: Evaluating the effects of the introduction of the compulsory last year of pre-school education: Final research report

  • Popis výsledku anglicky

    This final report is the output of the public contract TITSMSMT801: Verification of the impacts of the introduction of the compulsory last year of pre-school education. The project was implemented in the period 1.12. 2018 -1.12.2021. The aim of the project was to describe the impact of introduced mandatory pre-school education on the actual attendance of children who were/are affected by the obligation; on the development of the number of delayed primary school entry and their justification; describe the most common problems and obstacles (related to education) that manifest themselves in children&apos;s compulsory pre-school education and in connection with the start of compulsory school attendance and, using a test of mathematical pre-literacy and phonemic awareness, diagnose children who attended kindergarten only during the period of compulsory pre-school education and those , which have been attending kindergarten for a long time. The output of the project is the following documents:Final research report - verification of the impact of the introduction of the compulsory last year of pre-school education; Variant proposals for possible amendments to the effective statutory and by-law regulations defining the area of pre-school education in connection with the introduction of the compulsory last year of pre-school education; with the introduction of the compulsory last year of pre-school education. The final research report (Chapters 2-4) provides an overview of the findings of the quantitative and qualitative research conducted for the project and the secondary analysis of the administrative data. Variant proposals for amending statutory and by-law regulations (Chapter 6) contain proposals for legislative measures that enable the monitoring and evaluation of children&apos;s participation in compulsory preschool education and their impacts, as well as proposals for measures that could contribute to increasing the participation of children in compulsory preschool education. Proposals for other measures (outside of legislative measures) for the area of preschool education related to the introduction of the mandatory last year of preschool education (Chapter 7) represent proposals for measures with the potential to contribute to increasing participation and the quality of preschool education.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TITSMSMT801" target="_blank" >TITSMSMT801: Ověření dopadů zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    251

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR

  • Verze