Otevřený diskurz o postavení mateřských škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873985" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873985 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Otevřený diskurz o postavení mateřských škol
Popis výsledku v původním jazyce
V České i Slovenské republice je výchova a vzdělávání dětí předškolního věku ponechaná na rozhodování rodičů. Hlavní zodpovědnost za výchovu a vzdělávání dítěte předškolního věku patří rodině jako první instituci, s níž se dítě ve svém životě setkává. Rodič rozhoduje o tom, zda dítě bude, anebo nebude navštěvovat předškolní zařízení. Mateřská škola jako jedno z předškolních zařízení je institucí, která má doposud dobrovolný charakter. Navštěvují ji obvykle děti od 3 do 6 let. Intenzita diskuzí o podpořea proměnách vzdělávání dětí předškolního věku v České republice však směřuje k tomu, že vznikají nové otázky nad výchovou a vzděláváním nejmenších, a s nimi přicházejí i nové návrhy na řešení. Reálná praxe v mateřských školách ukazuje, že mateřské školynavštěvují děti už od dvou let, dále, že v mateřských školách je mnoho dětí s tzv. odloženou povinnou školní docházkou, tedy ve věku 7 let.
Název v anglickém jazyce
Open discourse on the status of kindergartens
Popis výsledku anglicky
In the Czech and Slovak Republics is the upbringing and education of preschool children is left to the parents decision. The main responsibility for the upbringing and education of preschool age child belongs to the family as the first institution to which the child encounters in his life. Parents decide whether the child will or will not attend pre-school facilities. Kindergarten as one of the preschools is an institution that has so far voluntary character. Attending her children usually 3 to 6 years.The intensity of the debate on the promotion and transformation of education of preschool children in the Czech Republic, however, points to the fact that new questions arise over the upbringing and education of the smallest, and with them come new ideas on solutions. The fair practice in kindergartens show that kindergartens attended by children from two years of age, that in nursery schools, many children with so-called. Deferred mandatory school attendance, aged 7 years.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula
ISBN
978-80-7454-555-9
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
9-11
Počet stran knihy
115
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—