Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Otevřený diskurz o postavení mateřských škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873985" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Otevřený diskurz o postavení mateřských škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České i Slovenské republice je výchova a vzdělávání dětí předškolního věku ponechaná na rozhodování rodičů. Hlavní zodpovědnost za výchovu a vzdělávání dítěte předškolního věku patří rodině jako první instituci, s níž se dítě ve svém životě setkává. Rodič rozhoduje o tom, zda dítě bude, anebo nebude navštěvovat předškolní zařízení. Mateřská škola jako jedno z předškolních zařízení je institucí, která má doposud dobrovolný charakter. Navštěvují ji obvykle děti od 3 do 6 let. Intenzita diskuzí o podpořea proměnách vzdělávání dětí předškolního věku v České republice však směřuje k tomu, že vznikají nové otázky nad výchovou a vzděláváním nejmenších, a s nimi přicházejí i nové návrhy na řešení. Reálná praxe v mateřských školách ukazuje, že mateřské školynavštěvují děti už od dvou let, dále, že v mateřských školách je mnoho dětí s tzv. odloženou povinnou školní docházkou, tedy ve věku 7 let.

  • Název v anglickém jazyce

    Open discourse on the status of kindergartens

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech and Slovak Republics is the upbringing and education of preschool children is left to the parents decision. The main responsibility for the upbringing and education of preschool age child belongs to the family as the first institution to which the child encounters in his life. Parents decide whether the child will or will not attend pre-school facilities. Kindergarten as one of the preschools is an institution that has so far voluntary character. Attending her children usually 3 to 6 years.The intensity of the debate on the promotion and transformation of education of preschool children in the Czech Republic, however, points to the fact that new questions arise over the upbringing and education of the smallest, and with them come new ideas on solutions. The fair practice in kindergartens show that kindergartens attended by children from two years of age, that in nursery schools, many children with so-called. Deferred mandatory school attendance, aged 7 years.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula

  • ISBN

    978-80-7454-555-9

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    9-11

  • Počet stran knihy

    115

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS kapitoly