Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impacts of the Amendment to the Regulation of Pre-primary Education on the Practical Domain in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1901VDD" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1901VDD - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/jpe" target="_blank" >http://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/jpe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impacts of the Amendment to the Regulation of Pre-primary Education on the Practical Domain in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Amendment to the Education Act introduced compulsory preschool education for children from the age of 5 and an obligation for parents to register their child for such compulsory education. From the perspective of kindergarten teachers, it has raised a number of unanswered questions connected with their work, primarily as a consequence of the enacted option of individual education for five-year-old children. In addition,the amendment stipulates new requirements for school management and administrations in Czech cities and towns.

  • Název v anglickém jazyce

    Impacts of the Amendment to the Regulation of Pre-primary Education on the Practical Domain in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The Amendment to the Education Act introduced compulsory preschool education for children from the age of 5 and an obligation for parents to register their child for such compulsory education. From the perspective of kindergarten teachers, it has raised a number of unanswered questions connected with their work, primarily as a consequence of the enacted option of individual education for five-year-old children. In addition,the amendment stipulates new requirements for school management and administrations in Czech cities and towns.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14PL013" target="_blank" >7AMB14PL013: Pedagogické diagnostikování školní připravenosti dítěte jako profesní činnost učitele</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Multidisciplinary Journal of School Education

  • ISSN

    2543-7585

  • e-ISSN

    2543-8409

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    35-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus