Impacts of the Amendment to the Regulation of Pre-primary Education on the Practical Domain in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1901VDD" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1901VDD - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/jpe" target="_blank" >http://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/jpe</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impacts of the Amendment to the Regulation of Pre-primary Education on the Practical Domain in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The Amendment to the Education Act introduced compulsory preschool education for children from the age of 5 and an obligation for parents to register their child for such compulsory education. From the perspective of kindergarten teachers, it has raised a number of unanswered questions connected with their work, primarily as a consequence of the enacted option of individual education for five-year-old children. In addition,the amendment stipulates new requirements for school management and administrations in Czech cities and towns.
Název v anglickém jazyce
Impacts of the Amendment to the Regulation of Pre-primary Education on the Practical Domain in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The Amendment to the Education Act introduced compulsory preschool education for children from the age of 5 and an obligation for parents to register their child for such compulsory education. From the perspective of kindergarten teachers, it has raised a number of unanswered questions connected with their work, primarily as a consequence of the enacted option of individual education for five-year-old children. In addition,the amendment stipulates new requirements for school management and administrations in Czech cities and towns.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB14PL013" target="_blank" >7AMB14PL013: Pedagogické diagnostikování školní připravenosti dítěte jako profesní činnost učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Multidisciplinary Journal of School Education
ISSN
2543-7585
e-ISSN
2543-8409
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
35-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—