Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Play of Preschool Children as an Indicator of Readiness for Enrolment in Elementary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593664" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593664 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Play of Preschool Children as an Indicator of Readiness for Enrolment in Elementary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The preschool age is a period of play. Children spend most of the day playing and play is a source of precious opportunities for their development. An important milestone in the life of the child is enrolment in elementary school and preparation for this important period. Since 2017, the last year of preschool education has been compulsory in the Czech Republic. This places a greater emphasis on children’s readiness for compulsory education and teachers’ diagnostic skills. Teachers should not forget that children behave naturally during play. The objective of the study was therefore to describe the current play of preschool children not only as children’s need and naturalness, but also as a means of assessment of children’s readiness for compulsory education. The main method was a video-study of play of children aged 5 to 7 years in mainstream kindergartens in Olomouc. A qualitative research design was used. The paper was supported by the following project: ‘Play as a means of preparation of the child for compulsory education’ IGA_PdF_2018_017.

  • Název v anglickém jazyce

    Play of Preschool Children as an Indicator of Readiness for Enrolment in Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    The preschool age is a period of play. Children spend most of the day playing and play is a source of precious opportunities for their development. An important milestone in the life of the child is enrolment in elementary school and preparation for this important period. Since 2017, the last year of preschool education has been compulsory in the Czech Republic. This places a greater emphasis on children’s readiness for compulsory education and teachers’ diagnostic skills. Teachers should not forget that children behave naturally during play. The objective of the study was therefore to describe the current play of preschool children not only as children’s need and naturalness, but also as a means of assessment of children’s readiness for compulsory education. The main method was a video-study of play of children aged 5 to 7 years in mainstream kindergartens in Olomouc. A qualitative research design was used. The paper was supported by the following project: ‘Play as a means of preparation of the child for compulsory education’ IGA_PdF_2018_017.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Conference on Education 2018: Official Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2188-1162

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    293-306

  • Název nakladatele

    International Academic Forum

  • Místo vydání

    Nagoja

  • Místo konání akce

    Brighton

  • Datum konání akce

    29. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku