Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spontaneous Play as an Indicator of Children’s School Readiness in Social Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593663" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.45" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.45</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.45" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.45</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spontaneous Play as an Indicator of Children’s School Readiness in Social Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Starting compulsory education represents a key milestone in children’s lives. A successful start in the system of compulsory education is affected by the level of children’s school maturity and readiness. This is influenced especially by the family but also by preschool education in which teachers systematically focus on children’s development in the cognitive, psychomotoric and social skills. Between 2009 and 2013, a research team at the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, Czech Republic, performed a research study aimed at school maturity with an emphasis on cognitive maturity. This research was followed by another study aimed at children’s readiness in the area of social skills. The research is of a quantitativequalitative nature; the principal research method was observation and interview. The purpose of the paper is to present the partial results of an analysis of video-studies aimed at children’s spontaneous play in the kindergarten. The authors analysed and assessed the main areas and indicators of children’s play with a focus on social skills. In the context of the preschool curriculum, the authors formulated conclusions and recommendations not only in terms of further research but also for preschool education.

  • Název v anglickém jazyce

    Spontaneous Play as an Indicator of Children’s School Readiness in Social Skills

  • Popis výsledku anglicky

    Starting compulsory education represents a key milestone in children’s lives. A successful start in the system of compulsory education is affected by the level of children’s school maturity and readiness. This is influenced especially by the family but also by preschool education in which teachers systematically focus on children’s development in the cognitive, psychomotoric and social skills. Between 2009 and 2013, a research team at the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, Czech Republic, performed a research study aimed at school maturity with an emphasis on cognitive maturity. This research was followed by another study aimed at children’s readiness in the area of social skills. The research is of a quantitativequalitative nature; the principal research method was observation and interview. The purpose of the paper is to present the partial results of an analysis of video-studies aimed at children’s spontaneous play in the kindergarten. The authors analysed and assessed the main areas and indicators of children’s play with a focus on social skills. In the context of the preschool curriculum, the authors formulated conclusions and recommendations not only in terms of further research but also for preschool education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    476-485

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Athens

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku