Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální připravenost dětí předškolního věku na školní docházku pod vlivem pandemie Covid 19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73624055" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73624055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/files/userdata/PdF/katedry/kpv/2023/Magister/Magister_1_2023.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/files/userdata/PdF/katedry/kpv/2023/Magister/Magister_1_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální připravenost dětí předškolního věku na školní docházku pod vlivem pandemie Covid 19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nástup dítěte do povinného základního vzdělávání je významnýmmezníkem v životě dítěte, kde hraje důležitou roli nejenom jeho zralosta připravenost fyzická a psychická, ale i sociální. Dítě je tak připraveno lépezvládnout novou roli, tj., roli školáka, vyrovnat se s nároky i se změnami,které sebou nástup do první třídy přináší. Příspěvek se zabývá sociálnímidovednostmi u dětí předškolního věku, které navštěvují klasickou mateřskouškolu, a to v době pandemie COVID, která rozvoj sociálních dovednostívýznamně ovlivnila. V úvodu textu se autorka zaměřuje na problematikusociální připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v roviněteoretické. Následně představuje výzkum zaměřený na sociální připravenostidětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu faktorů významněovlivňujících rozvoj sociálních dovedností, k nimž řadí pandemii COVID,kdy děti nenavštěvovaly mateřskou školu, byly izolovány od svých kamarádůa v podstatě se změnil i život v rodině. Výzkum má charakter kvalitativníhodesignu postaveného na základě systematického popisu a vyhodnoceníjednotlivých případů. Výsledky jsou popisovány v logických souvislostecha jsou reflektovány s teoretickými východisky. Dílčí výsledky výzkumnéhošetření jsme pro potřeby tohoto příspěvku uvedli do vztahových sítí.

  • Název v anglickém jazyce

    Social readiness of preschool children for school attendance under the influence of the Covid 19 pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    A child&apos;s entry into compulsory primary education is significanta milestone in a child&apos;s life, where not only maturity plays an important roleand physical and mental, as well as social, readiness. The child is thus better preparedcope with a new role, i.e. the role of a schoolboy, cope with demands and changes,which comes with entering the first grade. The post deals with socialskills in preschool children who attend a traditional kindergartenschool, during the COVID pandemic, which the development of social skillssignificantly influenced. In the introduction of the text, the author focuses on the issuechildren&apos;s social readiness to start compulsory schooling on the leveltheoretical. Subsequently, it presents research focused on social preparednesschildren to start compulsory schooling in the context of factors significantlyaffecting the development of social skills, including the COVID pandemic,when the children did not attend kindergarten, they were isolated from their friendsand basically life in the family has also changed. The research is qualitative in natureof design built on the basis of systematic description and evaluationindividual cases. The results are described in logical contextsand are reflected with theoretical starting points. Partial results of the researchfor the purposes of this post, we introduced the survey into relational networks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu

  • ISSN

    1805-7152

  • e-ISSN

    2571-1342

  • Svazek periodika

    1/2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    "59 "- 81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus