Sociální připravenost dětí předškolního věku na školní docházku pod vlivem pandemie Covid 19
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73624055" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73624055 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/files/userdata/PdF/katedry/kpv/2023/Magister/Magister_1_2023.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/files/userdata/PdF/katedry/kpv/2023/Magister/Magister_1_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální připravenost dětí předškolního věku na školní docházku pod vlivem pandemie Covid 19
Popis výsledku v původním jazyce
Nástup dítěte do povinného základního vzdělávání je významnýmmezníkem v životě dítěte, kde hraje důležitou roli nejenom jeho zralosta připravenost fyzická a psychická, ale i sociální. Dítě je tak připraveno lépezvládnout novou roli, tj., roli školáka, vyrovnat se s nároky i se změnami,které sebou nástup do první třídy přináší. Příspěvek se zabývá sociálnímidovednostmi u dětí předškolního věku, které navštěvují klasickou mateřskouškolu, a to v době pandemie COVID, která rozvoj sociálních dovednostívýznamně ovlivnila. V úvodu textu se autorka zaměřuje na problematikusociální připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v roviněteoretické. Následně představuje výzkum zaměřený na sociální připravenostidětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu faktorů významněovlivňujících rozvoj sociálních dovedností, k nimž řadí pandemii COVID,kdy děti nenavštěvovaly mateřskou školu, byly izolovány od svých kamarádůa v podstatě se změnil i život v rodině. Výzkum má charakter kvalitativníhodesignu postaveného na základě systematického popisu a vyhodnoceníjednotlivých případů. Výsledky jsou popisovány v logických souvislostecha jsou reflektovány s teoretickými východisky. Dílčí výsledky výzkumnéhošetření jsme pro potřeby tohoto příspěvku uvedli do vztahových sítí.
Název v anglickém jazyce
Social readiness of preschool children for school attendance under the influence of the Covid 19 pandemic
Popis výsledku anglicky
A child's entry into compulsory primary education is significanta milestone in a child's life, where not only maturity plays an important roleand physical and mental, as well as social, readiness. The child is thus better preparedcope with a new role, i.e. the role of a schoolboy, cope with demands and changes,which comes with entering the first grade. The post deals with socialskills in preschool children who attend a traditional kindergartenschool, during the COVID pandemic, which the development of social skillssignificantly influenced. In the introduction of the text, the author focuses on the issuechildren's social readiness to start compulsory schooling on the leveltheoretical. Subsequently, it presents research focused on social preparednesschildren to start compulsory schooling in the context of factors significantlyaffecting the development of social skills, including the COVID pandemic,when the children did not attend kindergarten, they were isolated from their friendsand basically life in the family has also changed. The research is qualitative in natureof design built on the basis of systematic description and evaluationindividual cases. The results are described in logical contextsand are reflected with theoretical starting points. Partial results of the researchfor the purposes of this post, we introduced the survey into relational networks.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
2571-1342
Svazek periodika
1/2023
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
"59 "- 81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—