Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Some Aspects of School Readiness of Children Entering Compulsory Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599216" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599216 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some Aspects of School Readiness of Children Entering Compulsory Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing tendency to postpone compulsory school attendance, high need for mapping of children&apos;s readiness for school. The presented paper aims to intorduce MaTeRS test method (Vlčková, Poláková, 2013). An essential contribution of the paper is the updating and monitoring (and their analysis) of the physical, cognitive, emotional and social areas of children entering compulsory. MaTeRS Test (Vlčková, Poláková, 2013) maps a number of areas in which a pre-school child should reach a certain level so that they can be successful in the following compulsory school attendance. Based on this test, the child&apos;s success can be predicted. The test is focused on verbal, graphomotoric abilities, perception, level of speech development and space perception. Research questions have been answered through the categories that the method used allows, &quot;ready for school&quot;, &quot;prepared with minor reservations&quot;, &quot;borderline&quot;, &quot;unprepared&quot;. Due to the fact that preparedness for the school is a term reflecting the activity of the child&apos;s social environment, the results of the research point to the importance of strengthening especially parental competencies and kindergarten teachers. With the implementation of the research plan, it was possible to update and compare the results of the survey with previous one. The study was supported by the project IGA_PdF_2019_015.

  • Název v anglickém jazyce

    Some Aspects of School Readiness of Children Entering Compulsory Education

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing tendency to postpone compulsory school attendance, high need for mapping of children&apos;s readiness for school. The presented paper aims to intorduce MaTeRS test method (Vlčková, Poláková, 2013). An essential contribution of the paper is the updating and monitoring (and their analysis) of the physical, cognitive, emotional and social areas of children entering compulsory. MaTeRS Test (Vlčková, Poláková, 2013) maps a number of areas in which a pre-school child should reach a certain level so that they can be successful in the following compulsory school attendance. Based on this test, the child&apos;s success can be predicted. The test is focused on verbal, graphomotoric abilities, perception, level of speech development and space perception. Research questions have been answered through the categories that the method used allows, &quot;ready for school&quot;, &quot;prepared with minor reservations&quot;, &quot;borderline&quot;, &quot;unprepared&quot;. Due to the fact that preparedness for the school is a term reflecting the activity of the child&apos;s social environment, the results of the research point to the importance of strengthening especially parental competencies and kindergarten teachers. With the implementation of the research plan, it was possible to update and compare the results of the survey with previous one. The study was supported by the project IGA_PdF_2019_015.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    397-404

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku