Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relationship of Cognitive Functions and Ability of Cooperation and Social Maturity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599231" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relationship of Cognitive Functions and Ability of Cooperation and Social Maturity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper aims to present the results of the pilot study of the issue and preparedness for the school of children in the Olomouc region of the Czech Republic. The research was carried out in order to map the level of preparedness for school for pre-school children in the kindergarten. The MaTeRS method used (Vlčková, Poláková, 2013) makes it possible to assess the developmental level of the child. From the point of view of the need for the current survey, the graphomotoric, drawing and visual-motor expression of children entering school was of interest. The purpose of the communication is to compare and update the survey of children&apos;s readiness for the school with other studies focused on the monitored area (GAČR, Šmelová et al. 2009-2012). Data was obtained by the project IGA_PdF_2019_015.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship of Cognitive Functions and Ability of Cooperation and Social Maturity

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper aims to present the results of the pilot study of the issue and preparedness for the school of children in the Olomouc region of the Czech Republic. The research was carried out in order to map the level of preparedness for school for pre-school children in the kindergarten. The MaTeRS method used (Vlčková, Poláková, 2013) makes it possible to assess the developmental level of the child. From the point of view of the need for the current survey, the graphomotoric, drawing and visual-motor expression of children entering school was of interest. The purpose of the communication is to compare and update the survey of children&apos;s readiness for the school with other studies focused on the monitored area (GAČR, Šmelová et al. 2009-2012). Data was obtained by the project IGA_PdF_2019_015.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 19 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    289-295

  • Název nakladatele

    Sakarya Univerzity

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Baku

  • Datum konání akce

    9. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku