The Relationship of Cognitive Functions and Ability of Cooperation and Social Maturity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599231" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Relationship of Cognitive Functions and Ability of Cooperation and Social Maturity
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper aims to present the results of the pilot study of the issue and preparedness for the school of children in the Olomouc region of the Czech Republic. The research was carried out in order to map the level of preparedness for school for pre-school children in the kindergarten. The MaTeRS method used (Vlčková, Poláková, 2013) makes it possible to assess the developmental level of the child. From the point of view of the need for the current survey, the graphomotoric, drawing and visual-motor expression of children entering school was of interest. The purpose of the communication is to compare and update the survey of children's readiness for the school with other studies focused on the monitored area (GAČR, Šmelová et al. 2009-2012). Data was obtained by the project IGA_PdF_2019_015.
Název v anglickém jazyce
The Relationship of Cognitive Functions and Ability of Cooperation and Social Maturity
Popis výsledku anglicky
The presented paper aims to present the results of the pilot study of the issue and preparedness for the school of children in the Olomouc region of the Czech Republic. The research was carried out in order to map the level of preparedness for school for pre-school children in the kindergarten. The MaTeRS method used (Vlčková, Poláková, 2013) makes it possible to assess the developmental level of the child. From the point of view of the need for the current survey, the graphomotoric, drawing and visual-motor expression of children entering school was of interest. The purpose of the communication is to compare and update the survey of children's readiness for the school with other studies focused on the monitored area (GAČR, Šmelová et al. 2009-2012). Data was obtained by the project IGA_PdF_2019_015.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICLEL 19 Conference Proceeding Book
ISBN
978-605-66495-7-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
289-295
Název nakladatele
Sakarya Univerzity
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Baku
Datum konání akce
9. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—