Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úroveň připravenosti ke čtení u žáků po zahájení povinné školní docházky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617862" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048" target="_blank" >https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.2048</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úroveň připravenosti ke čtení u žáků po zahájení povinné školní docházky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současné výzkumy se problematikou školní zralosti dítěte zabývají komplexněji než v minulosti. Současné výzkumné práce se zaměřují na mapování prediktorů školní úspěšnosti, které mohou pozitivně ovlivnit začátek povinné školní docházky. Cílená podpora a pomoc ze strany pedagogů v problémových oblastech může dítěti umožnit maximálně využít jeho potenciál pro úspěšnou školní docházku. Při zahájení povinné školní docházky rozhoduje o úspěchu dítěte řada faktorů, jako je pracovní výdrž a schopnost koncentrace, řešení kvantitativních problémů, adaptabilita nebo schopnost interakce s vrstevníky a dospělými. Důležitým předpokladem je určitý stupeň připravenosti – schopnost rozeznávat písmena a slova a míra percepční zralosti. Cílem předkládané pilotní studie je popsat a analyzovat úroveň připravenosti dětí číst a psát a jejich pracovní vytrvalost. Výsledky naznačují nutnost zaměřit se na rozvoj pracovní vytrvalosti a koncentrace, která je předpokladem úspěšné školní kariéry dítěte. Získaná data mohou rozšířit a doplnit výzkumnou oblast školní zralosti dětí a umožnit odborníkům srovnání s populací v jiných zemích.

  • Název v anglickém jazyce

    Level of Readiness to Read in Children after Starting Compulsory School Attendance

  • Popis výsledku anglicky

    Current research deal with the issue of a child&apos;s school readiness more comprehensively than in the past. Contemporary research papers focus on mapping predictors of school success that can positively influence the start of compulsory school attendance. Aimed support and assistance from educators in problem areas can enable the child to make the most of his or her potential for successful schooling. When starting compulsory school attendance, a number of factors determines a child&apos;s success, such as work endurance and the ability to concentrate, solve quantitative problems, adaptability or the ability to interact with peers and adults. An important prerequisite is a certain degree of readiness – the ability to recognize letters and words and the degree of perceptual maturity. The aim of the presented pilot study is to describe and analyze the level of readiness in children to read and write and their work endurance. The results indicate the need to focus on the development of work endurance and concentration, which is a prerequisite for a successful school career of the child. The obtained data can extend and supplement research field of school readiness of children and enable experts to compare with the population in other countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN22 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-42484-9

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    8599-8603

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma Spain

  • Datum konání akce

    4. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku