Tvorba výzkumného nástroje jako prostředku posuzování sociální připravenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585871" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585871 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba výzkumného nástroje jako prostředku posuzování sociální připravenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Aktuální oblastí nejenom pro praxi, ale i pro vědecká zkoumání je v současné době připravenost dítěte na zahájení povinné školní docházky. Jedna z důležitých oblastí připravenosti na školní docházku je sociální připravenost dětí, která velmi úzce souvisí s úrovní sociálních dovedností. V současnosti ale chybí výzkumy, které by se právě věnovaly oblasti sociální připravenosti. Monografie proto poukazuje na aktuálnost této problematiky. Prvních pět kapitol tvoří teoretické východisko pro poslední kapitolu, která je věnována výzkumu. Monografie se věnuje jak metodám a postupům tvorby výzkumného nástroje, tak oblastem vývoje dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku sociální připravenosti. Výzkum je zaměřen na diagnostické záznamové archy a jejich analýzu.
Název v anglickém jazyce
Creating a research tool as a means of assessing social readiness
Popis výsledku anglicky
The current area not only for practice but also for scientific research is the child's readiness to start compulsory schooling. One of the important areas of preparedness for school attendance is the social readiness of children, which is very closely related to the level of social skills. At present, there is a lack of research that would be devoted to areas of social readiness. The monograph therefore points to the topicality of this issue. The first five chapters form the theoretical basis for the last chapter devoted to research. The monograph deals with the methods and procedures of the research tool development as well as with the areas of pre-school child development with a focus on the diagnosis of social readiness. Research focuses on diagnostic record sheets and their analysis.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5268-5
Počet stran knihy
112
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—