Determinanty hodnotových konstruktů ve vzdělávání romských žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA130177P" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A130177P - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Determinanty hodnotových konstruktů ve vzdělávání romských žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie pojednává o vzdělávání jako hodnotě sociálně vyloučených romských žáků základních škol v České republice. Kniha obsahuje jak teoretická východiska, tak zcela originální novou koncepci výzkumu. Prostor je věnován pedagogickým, psychologický a také obecně společenským otázkám souvisejícím s fenoménem vzdělávání. Výzkum odpovídá na otázku, zda romští žáci vnímají vzdělávání jako hodnotu. Dále je předmětem zda a jak lze měřit hodnoty vzdělanostní trajektorii těchto žáků. Charakter výzkumu je kvantitativně orientovaný. Výsledky rozvíjí dosavadní neucelená zjištění, přinášejí nové pohledy na zkoumaný pedagogický problém.
Název v anglickém jazyce
Determinants of value constructs in education of Roma pupils in primary schools
Popis výsledku anglicky
The monograph discusses the value of process of schooling in the context of socially excluded Roma pupils in primary schools in the Czech Republic. The work is divided into theoretical and empirical part. Theoretical chapters form a comprehensive insightinto the solving problem. Space is devoted to the psychological, pedagogical, empirical and social issues related to the phenomenon of schooling. In this study we analyzed the construct of the process of schooling as a value for the target group. Character of the research is quantitatively oriented. The results bring new developing findings, and new insights to the research of the pedagogical problem.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-233-3
Počet stran knihy
124
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—