Evaluace pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje z pohledu výzkumu pedagogicko-psychologických jevů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43917807" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43917807 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/svoboda.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/svoboda.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-74" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-74</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Evaluace pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje z pohledu výzkumu pedagogicko-psychologických jevů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zamýšlí nad problematikou metodologického postupu při evaluaci pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje. Text má teoretický charakter a je strukturován do několika oblastí. V úvodu je stručně vymezen význam evaluace pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje včetně jeho možných evaluačních modelů. Za inspirativní pro evaluaci výukových programů se zaměřením na rozvoj osobnosti žáků považujeme model dle D. L. Kirkpatricka a J. D. Kirkpatricka. Těžištěm příspěvku je analýza evaluace z pohledu empirického výzkumu pedagogicko-psychologických jevů. Poslední oblastí příspěvku je problematika validity a reliability evaluačních výsledků z evaluovaných výukových programů se zaměřením na rozvoj osobnostních a sociálních kompetencí žáků na ZŠ a SŠ.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of pedagogical process of personal and social development from the research of pedagogical-psychological phenomena point of view
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the methodological issues of the evaluation of pedagogical process of Personal and Social Development. This paper has a theoretical basis and is structured into several areas. The introduction of the paper shortly characterizes themeaning of the evaluation of pedagogical process of Personal and Social Development including its possible evaluation models. The model by D. L. Kirkpatrick and J. D. Kirkpatrick is considered to be instrumental to evaluation of teaching programs focusedon Personal and Social Development. The evaluation analysis from the view of empiric research of pedagogical-psychological phenomena is the focus of this paper. The last area of this contribution deals with the issue of validity and reliability of the results from the evaluated educational programs focused on Personal and Social Development of competencies of students in primary and secondary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smíšený design v pedagogickém výzkumu : sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
103-108
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—