Vysokoškolští učitelé a jejich reflexe vlastního pedagogického rozvoje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00116452" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00116452 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20201002209.pdf" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20201002209.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vysokoškolští učitelé a jejich reflexe vlastního pedagogického rozvoje
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto příspěvku se zabývám otázkou, jak vysokoškolští učitelé vnímají a hodnotí svůj pedagogický rozvoj. Vycházím z kvalitativní analýzy 9 hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s učiteli z různých fakult Masarykovy univerzity, kteří se zúčastnili vzdělávacího dvousemestrálního programu organizovaného univerzitou a zaměřeného na zvyšování pedagogických kompetencí. Respondenti upozorňují na nedostatečné možnosti vzdělávání na podporu pedagogických kompetencí, přičemž u sebe identifikují oblasti, v nichž by se rádi rozvíjeli. To je také důvod, proč se přihlásili do tohoto programu. V něm učitelé nejlépe hodnotí nikoli intenzivní prezenční kurz vedený zkušenými lektory, nýbrž spolupráci s mentorem, kterého si sami vybrali z řad svých kolegů. Uvedené nálezy v článku diskutuji v kontextu současných snah vysokoškolských institucí o dosahování excelence ve výuce.
Název v anglickém jazyce
University Teachers and Their Reflections on Their Pedagogical Development
Popis výsledku anglicky
In this paper I deal with the question of how university teachers perceive and evaluate their pedagogical development. I start from a qualitative analysis of 9 in-depth semi-structured interviews with teachers from different faculties of Masaryk University who participated in a two-semester educational program aimed at increasing pedagogical competences organized by the university. Respondents draw attention to the lack of educational opportunities to support pedagogical competences, identifying a number of areas in which they would like to develop. That is why they have applied for a program organized by the University. As part of this program, teachers evaluate best not an intensive full-time course led by experienced lecturers, but a collaboration with a mentor chosen by their colleagues themselves. These findings are discussed in the context of current efforts of higher education institutions to achieve excellence in teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LIFELONG LEARNING - CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
Number 2, 2020
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
209-229
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—