Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33142823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33142823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá konkrétními aspekty pedagogické práce vysokoškolského učitele na pozadí měnících se požadavků na jeho působení a činnost v systému terciárního vzdělávání. Studie vymezuje místo a postavení vysokoškolského učitele ve struktuře profesí,analyzuje profesní činnosti vysokoškolského učitele a z nich plynoucí kompetence. Autorka poukazuje na změny v přístupu k výuce a na požadavky akreditace studijních programů. Představuje též některé přístupy k evaluaci vysokoškolských učitelů a poukazuje na důsledky zvýšeného zájmu o vysokoškolské vzdělávání Příspěvek prezentuje nové role učitele, především v kontextu distančního vzdělávání, e-learningu, vzdělávání dospělých a perspektiv celoživotního vzdělávání a učení. Autorka zdůrazňuje nezbytnost systematického vzdělávání jako základního předpokladu pro rozvíjení hlavně pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů v zmíněné oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    The changing role of a university teacher in the context of social changes

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with particular aspects of pedagogical work of a university teacher in the context of changing requirements for his/her work and activities in the tertiary education system. The study defines the location and status of a university teacher in the structure of professions, it also analyzes profession activities of a university teacher and from them resulting competences. The author points out the changes in the teaching approach, she points out requirements for the accreditation of degree programs. She also presents some approaches to the evaluation of university teachers as well as the consequences of the increased interest in higher education. The paper presents the new role of university teachers especially in the context of distance learning, e-learning, adult education and lifelong education and lifelong learning perspectives. The author emphasizes the necessity of systematic education as a basic assumption for the development of university teachers' pedagogical

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    136-149

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus