Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33142823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33142823 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá konkrétními aspekty pedagogické práce vysokoškolského učitele na pozadí měnících se požadavků na jeho působení a činnost v systému terciárního vzdělávání. Studie vymezuje místo a postavení vysokoškolského učitele ve struktuře profesí,analyzuje profesní činnosti vysokoškolského učitele a z nich plynoucí kompetence. Autorka poukazuje na změny v přístupu k výuce a na požadavky akreditace studijních programů. Představuje též některé přístupy k evaluaci vysokoškolských učitelů a poukazuje na důsledky zvýšeného zájmu o vysokoškolské vzdělávání Příspěvek prezentuje nové role učitele, především v kontextu distančního vzdělávání, e-learningu, vzdělávání dospělých a perspektiv celoživotního vzdělávání a učení. Autorka zdůrazňuje nezbytnost systematického vzdělávání jako základního předpokladu pro rozvíjení hlavně pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů v zmíněné oblasti.
Název v anglickém jazyce
The changing role of a university teacher in the context of social changes
Popis výsledku anglicky
This article deals with particular aspects of pedagogical work of a university teacher in the context of changing requirements for his/her work and activities in the tertiary education system. The study defines the location and status of a university teacher in the structure of professions, it also analyzes profession activities of a university teacher and from them resulting competences. The author points out the changes in the teaching approach, she points out requirements for the accreditation of degree programs. She also presents some approaches to the evaluation of university teachers as well as the consequences of the increased interest in higher education. The paper presents the new role of university teachers especially in the context of distance learning, e-learning, adult education and lifelong education and lifelong learning perspectives. The author emphasizes the necessity of systematic education as a basic assumption for the development of university teachers' pedagogical
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
136-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—